Alla inlägg under juli 2013

Av kickssons - 30 juli 2013 19:59

...mogna tomater. En del av Er har ju läst förr om åren om mina kära tomater.  Jag biter sönder en eller två tomater, pillrar ut kärnorna/fröna, stoppar i små krukor med jord i & lägger klarplast över krukorna. Efter någon vecka kommer det spröda tomatplantor, som sedan planteras i lite större krukor. Samma grej igen efter en månad eller så, därefter planteras platorna i stora krukor med 3 plantor i varje kruka.  An någon anledning dog alla plantorna i en av krukorna, men resten fick till slut massa blommor. Trodde det inte skulle bli så mycket tomater i år p.g.a den mycket kalla & regniga våren  vi har haft.. men i söndags började en del tomater byta färg. De jag plockade i dag skulle kanske ha suttit kvar 2 -3 dagar längre... men de smakar ypperligt.    .


Har äntligen fått lite ordning bland mina "skräp" lapptäcks tyger. Dessa är små bitar 2x2" = lite över 5 x 5cm, som jag nu har sytt ett bra att ha "slå -in- mig- ute- i- trädgården- en- sval- kväll" täcke. Ska bara quilta ihop det hela i morgon..      Lite andra grejer som också nu är färdigsydda är 6 tabletter (med mellanlägg)   , 1 bag till en väninna som ÄLSKAR  att åka London taxi  ,  1 the huva   samt en "kindel-bag"   som jag har sytt av ett möbeltyg med London karta tryck  på..

Storstädning i tyglådorna fortsätter   

Av kickssons - 17 juli 2013 20:13

Gjorde ett flertal försök att skriva ett inlägg här på bloggplatsen när jag nyligen var i Sverige, men efter 3:e försöket gav jag upp. Inläggen bara försvann    grrrrrrrrrrrrr.


Var  på lunch  på Öster Malma utanför Nyköping med kusin en av dagarna och vid bordet framför oss satt en bekant från London & hennes make       Liten värld.


Mycket av tiden spenderades som vanligt i Trosa     . Min kusins lilla vovve ToTo var lite irriterad på att vi bodde i hans säng, men passade på, så fort han kunde, att smyga in i sovrummet & 'boa in sig'  


Vi var även i Västerås några dagar och blev bjudna hem till ett kusinbarn med familj och åt årets godaste grillmiddag        Nyplockade grönsaker, kantareller, älg & rådjur som herren i huset hade skjutit. Vi är ju inte så bortskämda med svensk vilt   .


I vanlig ordning blev det lite glassätande i Trosa hamnen       även i år hade ett av glasstånden dammsugar glass   .


Semestern avslutades med vår årliga kusinträff med en kusin från Genevé, en numera Göteborgare som flyttat hem från Australien, en annan kusin som bodde i USA ett flertal år  men nu är Sundbybergs bo., samt Trosa kusinerna. De sista kusinerna kröp i säng vid 4:a snåret, jag tyckte det var dags att sova när solen redan hade varit uppe ett tag.


Igår morse åkte vi ner till Folkstone & tog bilen på tåget    & åkte till Frankrike & LeTouquet   .  Njöt av vår lunch på 'vår' vanliga restaurant nere vi stranden..               


Idag har det varit årets värmerekord    ,   +32 var  det vid Northolt flygplats som inte ligger så långt ifrån oss..   I morgon ska det tydligen bli ännu varmare. Det blir nog ett besök i en härlig utomhus pool inte långt härifrån. Tydligen hade det varit över 3.000 personer där i söndags som svalkade sig.. men skolorna har ännu inte skollov så det blir nog  mindre badare där i morgon..      

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards