Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

ONE MORE TIME

Av kickssons - 17 juli 2013 20:13

Gjorde ett flertal försök att skriva ett inlägg här på bloggplatsen när jag nyligen var i Sverige, men efter 3:e försöket gav jag upp. Inläggen bara försvann    grrrrrrrrrrrrr.


Var  på lunch  på Öster Malma utanför Nyköping med kusin en av dagarna och vid bordet framför oss satt en bekant från London & hennes make       Liten värld.


Mycket av tiden spenderades som vanligt i Trosa     . Min kusins lilla vovve ToTo var lite irriterad på att vi bodde i hans säng, men passade på, så fort han kunde, att smyga in i sovrummet & 'boa in sig'  


Vi var även i Västerås några dagar och blev bjudna hem till ett kusinbarn med familj och åt årets godaste grillmiddag        Nyplockade grönsaker, kantareller, älg & rådjur som herren i huset hade skjutit. Vi är ju inte så bortskämda med svensk vilt   .


I vanlig ordning blev det lite glassätande i Trosa hamnen       även i år hade ett av glasstånden dammsugar glass   .


Semestern avslutades med vår årliga kusinträff med en kusin från Genevé, en numera Göteborgare som flyttat hem från Australien, en annan kusin som bodde i USA ett flertal år  men nu är Sundbybergs bo., samt Trosa kusinerna. De sista kusinerna kröp i säng vid 4:a snåret, jag tyckte det var dags att sova när solen redan hade varit uppe ett tag.


Igår morse åkte vi ner till Folkstone & tog bilen på tåget    & åkte till Frankrike & LeTouquet   .  Njöt av vår lunch på 'vår' vanliga restaurant nere vi stranden..               


Idag har det varit årets värmerekord    ,   +32 var  det vid Northolt flygplats som inte ligger så långt ifrån oss..   I morgon ska det tydligen bli ännu varmare. Det blir nog ett besök i en härlig utomhus pool inte långt härifrån. Tydligen hade det varit över 3.000 personer där i söndags som svalkade sig.. men skolorna har ännu inte skollov så det blir nog  mindre badare där i morgon..      

 
 
GeddFish

GeddFish

17 juli 2013 22:25

Där var det mycket god mat, minsann!
Och vädret, det är konstigt. Det går i berg och dalar. Uppe i Norrland var det bara 12 grader, då jag var där.
Ha det så gott och mysigt! Kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

18 juli 2013 13:50

Just nu skulle jag gärna ha lite 12 gradigt, over +30 här nu, klibbigt & inte behagligt, men slang tvätt av altanen blir nog skönt. Kul att se bilder från Din resa..Kramisar ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

18 juli 2013 00:21

Åh, va synd att ni inte hade tid att ta med ToTo på köttbullspartyt i Skottvång! Det hade han nog gillat för husse delar så klart ut goda bitar till alla hungriga hundar! Ni kanske får tid nästa år? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

18 juli 2013 13:48

Toto skulle nog ha gillat lite extra godis, så vi får se vilken tid vi kommer att vara i Sverige nästa sommar så kanske han kan få vara med på det stora korv & köttbullspartyt. Fortfarande klibbigt varmt här, ska nu tvätta rent altanen, blir nog svalkande & skönt i denna otroliga väme. Soliga London kramar ♥

 
Lena

Lena

18 juli 2013 11:58

Ni måste ha haft fin fint väder hela tiden i Sverige va? tycker solen lyst hur länge som helst här nu :))

Era resor till Frankrike verkar så mysiga, skulle gott kunna tänka mej en tripp till Frankrike någon gång ;) Musslor avstår jag dock, men jag ser några stripps bredvid, dom skulle garanterat slinka ner! ha ha ha ;)

Men va? är det inte sommarlov i England ännu?? hur långt är sommarloven där? när börjar dom igen?

En fin dag här igen -som vanligt- törs man vara kaxig & säga så tro? fniss ;) värme & en del moln som skymmer solen emellanåt, toppen hundväder med andra ord :)) & skönt tycker jag åxå ;)

Kram & fin dag i Londonvärmen♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 juli 2013 13:44

De flesta skolorna i England slutar nu på Fredag, sedan går de tillbaka 1:a eller 2:a veckan i September. Uppe i Skottland slutar de i mitten av Juni. Ännu varmare här idag, ska strax ut och vattna altanen och borsta bort allt smuts där..Passande klädsel blir en gammal baddräkt :) Kram♥♥♥

 
Kasper

Kasper

19 juli 2013 14:01

Nog har matte för sig att hon har kommenterat här, men jag vet minsann hur virrig hon kan vara. :) Jag tror att hon bara svarat hos mig!

Tänk att bara kunna kvista över till Frankrike så där, och äta lunch... :) Vi bor nog lite fel, säger matte. Inte då, säger jag vi har ju i alla fall nära till Trosa!!
Fast vi lyckades ju inte komma iväg dit medan du fanns kvar. Men ser jag någon liten hund som ser ut som ToTo, då ska jag minsann fråga om det ÄR han. Så det så!!

Får väl se när ni kommer hit nästa sommar - vore jätteskoj om vi kunde ses i Skottvång då. :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

19 juli 2013 16:27

Kasper jag har all förståelse med Din matte.. Jag har t.o.m ibland glömt vilken dag det är.. Jovisst är det bra att kunna ta sig till Frankrike, men Du har ju en egen sjö vad jag kan förstå & det saknar jag här i London-området. Vi har haft det omkring +30 dagligen sedan vi kom hem i söndags, var ute & letade efter en plaskdamm (för lite större användare) men de var tydligen utsålda på den fronten i alla storlekar .. så i går blev det vattenslangen & samtidigt fick växterna lite vatten också.

 
wiolettan

wiolettan

21 juli 2013 16:53

Oj., det var varmt, för varmt för min smak. Idag har vi 20 plusgrader och det räcker mer än väl.
Fina bilder. Maten ser ju hur god ut som helst.
Bilen på tåget till Frankrike, det låter något det.
Kusinträffen lät trevlig. Kusiner ifrån så skilda ställen måste vara intressant och lärorikt att träffa och utbyta tankar med.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

21 juli 2013 22:00

Härligt att se Dig tillbaka här på bloggeriet igen. Kan tänka att det var trevligt att vara där uppe, trots den tråkiga anledningen till resan. Vi hade en trevlig kusinträff, alltid kul att ses. Åker själv upp till Härnösand om några veckor och ska förståss besöka H-sand, plus vänner ute i Mon & Östanö. Ha en bra vecka. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

30 juli 2013 11:57

Det är verkligen trevligt att komma in här och titta på dina fina bilder.
Vi har det fortfarande varmt, för varmt i min smak men de har lovat regn, får se om det stämmer, behövs mängder nu.
Hoppas att det är bra med dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

30 juli 2013 20:46

I morse var det bara 15,5 när jag i regnet var på väg hem till svenska bekanta.Det blev lite varmare under dagen, men så skönt att slippa svettas. Londonkramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards