Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

ÅRETS FÖRSTA....

Av kickssons - 30 juli 2013 19:59

...mogna tomater. En del av Er har ju läst förr om åren om mina kära tomater.  Jag biter sönder en eller två tomater, pillrar ut kärnorna/fröna, stoppar i små krukor med jord i & lägger klarplast över krukorna. Efter någon vecka kommer det spröda tomatplantor, som sedan planteras i lite större krukor. Samma grej igen efter en månad eller så, därefter planteras platorna i stora krukor med 3 plantor i varje kruka.  An någon anledning dog alla plantorna i en av krukorna, men resten fick till slut massa blommor. Trodde det inte skulle bli så mycket tomater i år p.g.a den mycket kalla & regniga våren  vi har haft.. men i söndags började en del tomater byta färg. De jag plockade i dag skulle kanske ha suttit kvar 2 -3 dagar längre... men de smakar ypperligt.    .


Har äntligen fått lite ordning bland mina "skräp" lapptäcks tyger. Dessa är små bitar 2x2" = lite över 5 x 5cm, som jag nu har sytt ett bra att ha "slå -in- mig- ute- i- trädgården- en- sval- kväll" täcke. Ska bara quilta ihop det hela i morgon..      Lite andra grejer som också nu är färdigsydda är 6 tabletter (med mellanlägg)   , 1 bag till en väninna som ÄLSKAR  att åka London taxi  ,  1 the huva   samt en "kindel-bag"   som jag har sytt av ett möbeltyg med London karta tryck  på..

Storstädning i tyglådorna fortsätter   

 
 
GeddFish

GeddFish

30 juli 2013 21:07

Gud, så vackra alster! Kartväskan var ju jättetrevlig!
Jag använder allt "katt"-underläggen ibland, som vi fick av dig.
Nu förbereder jag mig för morgondagen, då ska jag ut på´t. Kram! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

30 juli 2013 23:17

Trevlig resa Du hade till Danmark..kul att följa med alla bilder etc, Kram

 
Ludde

Ludde

31 juli 2013 10:28

Hussen som försökt med tomater många gånger gick över till att köpa färdiga plantor men inte ens det gav särskilt mycket tomater. Ändå försökte jag vattna dom ofta... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

1 augusti 2013 15:04

Vi får ingen 4-bent hjälp med vattningen av våra tomater & nu hoppas vi att en snäll granne kan vattna lite med sin vattenkanna när vi är bortresta så får han väl äta upp alla mogna tomater. Värmebölja i London idag igen... Varma kramar ♥

 
Lena

Lena

1 augusti 2013 22:03

Mamma hade med sej 3 fina hemma-tomater när hon var här & plockade hallon, men blev lite full i skratt när jag såg dina, för precis så såg tomaterna i Portobello Road ut när vi köpte en stoooor påse, är det kanske äkta avlånga London tomater? hi hi ;)

Kram på dej♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

2 augusti 2013 00:21

Mina tomater ser ut som de jag köpte i Feb & spottade ur kärnorna!! :) Tror de heter 'Pomodorini' tomater, smakar gudomligt.. Klibbiga kramar, det blev tydligen +34 idag. ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

2 augusti 2013 18:18

Fina tomater, mina har inte börjat rodna det allra minsta, än.
Såna fina grejer du gör, inte minst kartbagen, tehuven, "slå-in-sig-i"-täcket och...
Kort sagt - alltihop! :D

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

3 augusti 2013 14:11

Jag ska skörda en massa halvmogna tomater i morgon och ta med i bilen på den kommande ferien. Sitter nu & fixar till massa grytlappar som jag kan sy färdigt i bilen & på båtresan. Ha en fortsatt bra helg..

 
wiolettan

wiolettan

5 augusti 2013 11:20

Jag har en väninna som också odlar tomater, fast inomhus. Jag var där för några dagar sedan och de hade verkligen blivit stora, fina och goda.
Så mycket fint du har gjort. Dom där två väskorna är ju häftiga, så vackra.
Vi har haft det så varmt och har även idag. Lite jobbigt men jag försöker att glädja mig ändå, för det finns många som tycker om detta pressande varma klimat.
Må bra och sköt om dig.
Varm kram i värmen!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

8 augusti 2013 18:25

Kul att Du gillar väskorna.....Just nu sitter jag & huttrar i regniga Västerås :( Tog med massor av gröna tomater som många har mognat i bilen under resan. Barnen i huset kollar runt i skålen & äter en röd tomat så fort de ser en. Ska upp till Ångermanland på lördag, ser verkligen fram emot det... och hoppas det inte blir regn där uppe. Kramisar

 
Nina

Nina

9 augusti 2013 21:25

Skoj att se all din produktivitet!!
Jag "borde" påbörja julmarknadstillverkningen...
Har för mig att du hade någon quiltare (long arm) du rekommenderade, stämmer det? Jag har snart fyra täcken som behöver quiltas och jag är inte så sugen på att knö dem igenom min maskin.

http://www.bossyoz.com

kickssons

19 augusti 2013 10:25

Hej Nina, yes det finns en quilttjej nära Stoke Poges som har sådan quilt maskin, ska också be henne quilta ihop en del av mina kommande quiltar. Vi är i Sverige skicka mig gärna ett e-mail som påminnelse så ska jag mejla Dig hennes detailjs. Kram

 
blessingsrehab

blessingsrehab

11 augusti 2013 13:13

Hejhej du är så duktig att få bitarna jämna och fina :D
Augusti är här och det är riktigt skönt att huttra efter all värme så länge..Tycker jag i alla fall. Du jag skall pröva det där med tomatodlingen nästa år :D..Hej hej..Blessings

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

19 augusti 2013 10:19

Tack för Dina snälla kommentarer, sitter själv & gillar det svenska Augusti vädret, med bl.a besök i Ångermanland & Mälardalen. Hoppas detta väder håller i sig när vi är här på vår semester. Kram :)

 
wiolettan

wiolettan

20 augusti 2013 16:18

Roligt att du är i mitt gamla hemlandskap. Ångermanland tycker jag är så vacker. Det är så fint vid Höga Kusten, det finns så mycket att se och uppleva om man tycker om naturen. Hoppas att vädrets makter håller sig på den regnfria sidan, det blir så mycket roligare och lättare då.
Ha det fortsatt bra och många kramar till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

20 augusti 2013 16:51

Nu är vi tillbaka till soliga Västerås, riktig sommarvärme här idag. Kram

 
wiolettan

wiolettan

10 oktober 2013 20:52

Hur har du det i London?
Hoppas att allt är väl?
Länge sedan jag såg något inlägg här.
Vi har fått höst, med lite regn och löv som blir röda och gula och trillar ner. Nja, trilla heter det inte utan mera dalar ner.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

25 november 2013 13:16

Tack för Dina inlägg, rena rama bloggtorkan här hos mig, har kikat in hos en del, men men, vem vet, bloggintresset kanske kommer tillbaka. London kramar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

31 oktober 2013 12:02

Tiden går och nu är det snart november.
Hur har du det? Hoppas att allt är väl.
Hur blev du drabbad av stormen? Vad jag förstår så var det verkligen orkanbyar över England.
Varma kramar till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

25 november 2013 13:17

.

 
Ludde

Ludde

28 november 2013 18:44

Hej Kikkan! Jag hoppas att det bara är en vanlig bloggtorka och att ni i övrigt mår bra! Nu är det snart advent och då är det väl full fart i Svenska Kyrkan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

28 november 2013 20:36

Yes Riktig bloggtorka råder här p.g.a tidsbrist. Julmarknaden är nu över och tydligen dök det upp över 5000 betalande personer och köpglada var dessa också. På vårt lilla stånd hade vi tydligen sålt massor. Jag tog med 3 stora väskor med grejer jag hade sytt, grytlappar, lapptäcken, väskor m.m men hade bara en halv bag med tillbaka hem i söndags. Kul i jul!!!!! Såg att Du tog med matte & husse till Grythyttan igen & Du har besökt Kasper hans katter & matten. Very nice. Hoppas allt är väl med Dig Ludde, samt Din matte, husse och resten av familjen. Här blir det Västerås invation senare ikväll med släktingbesök. Hade liknande förra helgen.. Bed & Breakfast kanske vore en bra idé att starta :-) ?????. London kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards