Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Gott slut på 2013

Av kickssons - 30 december 2013 23:23

  Har varit otroligt dålig med denna blogg, tiden har liksom inte riktigt räck till med allt som har pågått hela hösten. Den årliga julmarknaden i Svenska Kyrkan här i London blev en riktig succé. Jag var ansvarig för det stora lotteriet  samt  hade i vanlig ordning sytt en hel del till syjunte bordet, som i år fick in en otrolig summa med pengar, precis som resten av marknaden. .                       



Julpyntandet blir mindre varje år här hemma, men mina kära trätomtar dyker upp varje år .  



Blev bjuden på Lucia i St. Pauls Katedralen den 13:e December och det var verkligen en fantastisk upplevelse.  



En hel del Sverigebesökare har vi också haft under hösten. De senaste gästerna kom flygandes hit den 23:e December och det bestämdes att på julafton skulle vi ut & äta i Notting Hill området  .


På juldagen blev det kalkon  här hemma med alla tillbehör, samt 2 av oss avslutade måltiden med "Christmas (plum)  pudding"            

Innan maten den 25:e December är det lite tradition att se Drottning Elisabeth på TV kl; 15.00    


I lördags blev det  resa över till Frankrike         .

Syster & svåger hade hyrbil bokad i Arras  som de forsatte resandets i några dagar till, innan de flyger hem till Sverige igen från Paris  i slutet av veckan.


Jag har kikat in hos en del av Er, men inte skrivit speciell många kommentarer, igen mycket beroende på tidsbrist   .


Så gott slut på 2013  & ett riktigt GOTT NYTT ÅR

med hopp om att  2014 blir ett bra år för oss alla.


 
 
GeddFish

GeddFish

31 december 2013 06:52

GOTT SLUT OCH GOTT NYTT och vi skriver snart 2014, jämna bra delbara siffror, blir säkert ett bra år! ♥
Ha det underbart! Jag åker snart iväg med bussen nu, ska till väninnan i Uddevalla och fira med henne och katten Cias, 16 år, men ff pigg och vacker katt.
Kramar, Gerd ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

31 december 2013 10:53

Ha en trevlig nyårsafton. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

31 december 2013 11:07

Åååååå så kul med ett nytt inlägg!! hi hi :))

Kram kram & Gott Nytt År till er båda!! & Tack för alla goa komentarer hos mej *hjärta*

Ja som du såg så har vi smakat senapen under mycket spänning, & den var jätte god! men jag tror ändå denna senap kommer räcka länge, för den ska ätas med andakt & vid speciella tillfällen :)) ev. ska jag smaksätta en aioli idag med den, ska göra en förätt med räkor & slå en aioli själv ;)

Kram igen & fin dag <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

31 december 2013 14:57

Det där med aioli tillsammans med senapen låter inte så dumt. Ha en trevlig nyårsafton. Kramar & många av dem ♥♥♥ till Er alla

 
Ingen bild

Simona

31 december 2013 13:57

Gott Nytt År!

kickssons

31 december 2013 14:55

Kram tillbaka Simona ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

31 december 2013 16:46

Önskar er ett Gott Nytt År från hela flocken! Kul med alla bilder så man ser hur ni Londonbor roar er! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

1 januari 2014 14:45

Men idag öser regnet ner och inget att roa sig mer än att leka lite med datan. God fortsättning på 2014. ♥-liga kramar

 
Berit E

Berit E

2 januari 2014 23:50

Trevligt är det när du skriver, och åh, så mycket fint det tycks finnas på den där julmarknaden! Klart den drar in en massa pengar!
Hoppas 2014 blir ett riktigt Gott År för dig och de dina!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards