Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Lunch på 32:a våningen

Av kickssons - 16 januari 2014 11:36

  Vi är  en 'bunt' med svenskor som lärde känna varandra här i England i början av 70-talet och umgås fortfarande. Total är vi 9 stycken inkl. en finlandssvenska.    Vi ses, om vi kan, c;a 1 gång i månaden hemma hos någon av oss, numera blir det mestadels lunchtid.  Igår var vi ute på vår jul-lunch   (som vi nästan alltid äter i Januari på någon trevlig restaurant) vi var bara 6 stycken som hade möjlighet  att äta tillsasmmans igår.  Gårdagens lunch var på Paramount Restaurant högst upp i Centrepoint byggnaden   , som ligger längst ner på Oxford Streets östra ända. Utsikten var alla tiders mellan dis & dimma.    Oxford Street i båda riktignarna   .       City av London med alla 'nya' höga hus >>   

Portionerna var nog i minsta laget (pyttesmå saker serverat på gigantiska tallrikar   )  kostade en del, men då ingick ju utsikten över London   .   Förrätt  som vi alla trodde var någon slags terrin (paste-jaktigt) men ikke sa nikke,  in kom 6 stubbar av purjolök med en rå äggula ovanpå. Det 3 beiga sakerna var roten av löken   . Min huvudrätt var mycket god (som jag glömde att fota) var 2 små paket med getost inbakad i filopastry och varierande små bitar grönsaker. Mycket plats fanns kvar till dessert, min blev en härlig choklad grej med apelsinglass = portion i nästan en normal storlek         .

Som vanligt hade vi en mycket trevlig lunch och naturligtvis  gick tiden mycket fort.

Passade på att boka bord för afternoon tea i slutet av Februari, vilket  får bli del av min kära makes födelsedags present.

Idag blir det  lunch på Carvery restaurant tillsammans med andra vänner.

Ett plus med allt detta restaurant ätandes är att man inte behöver göra några större inköp i mataffärerna.

 
 
GeddFish

GeddFish

16 januari 2014 14:01

Hej Kikkan!
Vilken fräsig restaurang så högt upp!
Ja, maten, den ska vara konstnärlig och stora tallrikar.
Synd att jag inte kan förstora fotona. Min Bloggerportal har blivit konstig, nu verkar det vara något med Bloggplatsen också. Kanske det är min dator?
Jag ska ut och handla strax, men jag har så nära, det är ännu närmre gångavstånd nu. Ska göra kycklinggryta i Garam Masalasås, det var ett tag sedan.
Kramar! ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

16 januari 2014 18:36

Konstnärlig mat I mini portioner var ju en mode grej för en del år sedan, men det verkar ha blivit mer poppis att få lite bättre portioner numera. Åt ju mycket av modern mat på inne restauranter under min arbets tid. Gillar getost och ska själv göra liknande paket i filo framöver. Kram ♥♥

 
Ludde

Ludde

16 januari 2014 16:47

Med sån där lunch hade nog husse fortfarande vari hungrig, men det var ju väldigt tjusigt upplagt! Hussen glömmer ofta att ta foto på varmrätten för han är så hungrig men det är ju förlåtligt. Jag var inte född när dom sydde lapptäcket som används som överkast. matte klippte och sydde ihop alla rutorna men när det tjocka luddiga som skulle vara inuti skulle sys fast fick husse hjälpa till att hålla det stora hoprullade byltet och följa med alltefter matte sydde. Det är nog därför dom bara gjorde ett täcke... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

16 januari 2014 18:32

Ludde jag förstå problemet med att sy ihop själva vadderingen. Det sista täcket jag gjorde i lite större modell bad jag en kompis med special maskin att quilta ihop. Yes jag förstår husse om han fortfarande kunde vara hungrig efter "småplocket" som serverades igår :-). I dag blev det ju Carvery lunch och sitter här fortfarande mätt som en plätt efter den. Prismässigt så kostade dagens lunch c;a mindre än en kvart av gårdagens, men båda lunchenra var ju trevliga. Nu ska här sys lite rutor till nästa lapptäcke. Kramisar ♥

 
GeddFish

GeddFish

16 januari 2014 17:06

Jag glömde ju skriva att också jag gillar getost, köpte en idag! Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Berit E

Berit E

17 januari 2014 20:36

Utsikten var ju jättefin, härligt att se allt så där från ovan. :)
Men purjolök med en rå äggula - hur kan man ens komma på en sån idé? :D
Klart att det ändå blev lyckat med både utsikt och ett så trevligt sällskap. :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

17 januari 2014 20:56

Har precis pratat med en av 'deltagarna' och hennes hobby är INTE att laga mat, men hon trodde att hon skulle kunna klara av den där "terrinen" även utan att bränna fingrarna när hon snabbfritterade lök-rötterna :). Skära purjulöken var nog absolut inga problem :) trevlig helg i stugan. Hoppas det inte kommer mer snö nu.

 
Lena

Lena

17 januari 2014 22:46

Skrattar lite åt den där lök tallriken hi hi ;) men som sagt utsikten kan man INTE klaga på!!

Jag skulle verkligen känna glädje i alla Svenska vänner som finns i landet, så jag förstår att ni hade en härlig stund <3

Kram från ett minus 14 gradigt Dalom ;)

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

18 januari 2014 00:28

Lena skulle nog kunan kalla förrätten ganska smaklös, men som sagt trevligt hade vi & choklad grejset till efterrätt var helt gudomlig...♥ Nattidags snart, det blev ju en ny "leksak" i huset idag..Bäst att leta fram lite Aledon i morgon bitti. Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

19 januari 2014 11:09

Så trevligt att ni fortfarande kan träffas efter alla dessa år. Det är ju över 40 år vad jag förstår.
Ser häftigt ut från restaurangen, vacker utsikt. Hur många våningar har denna skyskrapa?
Har du inte hört uttrycket? Ju finare restaurang, desto mindre portioner.
Trevlig söndag.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

19 januari 2014 15:49

Restauranten ligger på 32:a våningen. Hihhii det stämmer nog mestadels bra ang portionerna. Ha en trevlig vecka. Kramar

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

20 januari 2014 08:07

God morgon!
Vilken utsikt! Hänförande! Men den där första maträtter ;-) fniss, den hade inte jag gillat.
Ha en bra dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

20 januari 2014 23:21

Jag brukar inte vara problematisk när det gäller mat, den där smaklösa grejen kan de själva behålla :). Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

25 januari 2014 23:43

Kikar in, efter mer än evigheter ;) Varken läser, eller kommenterar bloggar sedan länge,som du vet, men de ggr jag gör det, är det hos dig, vilket är mer än sällan, det också! -Ha dé gott, o hoppas, att inte Londonvädret är alltför regnigt...

kickssons

14 februari 2014 21:49

Halloj... jag kikar in lite då & då, men kan inte fatta att visa personer tydligen har tid att läsa precis hur många bloggar som helst mer eller mindre dagligen och 'jagar' följare till sina blogg statistiker samt i vanlig ordning nästan alltid har upplevt samma sak som de andra bloggarna skriver om eller gärna lite mer av saken..... snyft snyft snyft, yes sa Bill & Yes sa då förståss Bull. Vi tröttnade på regnet och flög ner till Gran Canaria och gottade oss i 10 dagar. Helt underbart. Ha en trevlig week-end. Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

14 februari 2014 14:12

Hoppas att allt är bra med dig och de dina.
Har sett att det är mycket regn och oväder i England, men, mera söderut än du bor, tror jag. Fruktansvärt med dessa översvämningar som det har blivit.
Vill önska dig en riktigt fin Alla Hjärtans Dag.
Varm kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

14 februari 2014 21:39

Vi tröttnade på allt detta regn och åkte ner till Gran Canaria på 10 dagar. Helt underbart att slippa regn, översvämmningar, storm etc.. Kom tillbaka till ösregn och det håller fortfarande på. Just nu är det nästan storm plus det vanliga regnet. Skolbarnen har halv-termins lov nästa vecka, så inte kul för dem heller. Hoppas Ni har haft en trevlig Alla hjärtans dag. London kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

14 februari 2014 22:06

Alla Hjärtans kvälls Kram!!! <3

Hur har ni det med regnet?? är ni drabbade tro?

Hej svejs! :))

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

15 februari 2014 00:33

Tyckte det var nästan lika mycket vatten i poolen i badhuset i morse som ute på vägarna och det blåser så det knakar m.m ute i trädgården just nu.. Ha en fortsatt bra helg. Kramsiar till Er alla ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards