Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

REGN & ÖVERSVÄMNINGAR

Av kickssons - 14 februari 2014 22:26

Brukar inte bli speciellt påverkad av vädret, men sedan slutet av 2013 har det regnat nästan dagligen och det har varit grått, beiget & så träligt. T.o.m min kära make som ju är Skotte &  van med tråkväder  tröttnade på allt regn och  bokade en 10 dagars resa till Gran Canaria i Meloneras   .

Utsikt från vår balkong       . 

Det vi tittade på medans vi väntade på hissen        . 

Lite av den fantastiska maten som serverades i buffé restauranterna, detta var ostbordet         .


Innan vi reste hann vi med vårt  årliga Burns nigths kalas, med Haggis & tillbehör                        


Innan allt detta  fick jag  en iPad Air som jag fortfarande försöker lära mig om vad, när & hur man ska använda den.    Jag är ju fortfarande en aning oteknisk.   Innan jag hade öppnat kartongen, sydde jag en speciell vadderade liten bag att bära runt den i..

          

Lyckades ta en del bilder på semestern  med "paddan" , men jag har ingen aning om hur man laddar ner dem till till den stationerade datan..    Jag 'facebookar' ibland  numera och har väl lyckats få in en del  bilder, inlägg och kommentarer den vägen . Försökte idag skriva denna blogg via 'paddan' men det blev inte så till slut  , kunde nog evt. skriva själva bloggen, men bilderna kunde jag inte lyckas lägga in..     


Nu ska jag be om hjälp och se om bilderna kan hamna i den stora datan, om inte huset blåser bort innan dess. Det är otroligt hur det viner & susar runt omkring.. Hörde just på nyheterna att det har stormat i över 110km/tim nere i Cornwall.. Tidigare i veckan stormade det ännu mer i en annan del av landet.


Hoppas att det blir bättre väder snart, vi ska dessvärre åka till Sverige (Fjällbacka) på begravning och det vore skönt om det inte blåste allt för mycket på flygresan   .


Hoppas Ni alla har haft en trevlig Alla hjärtans dag     & får en trevlig week-end.

 
 
GeddFish

GeddFish

14 februari 2014 23:50

Sen godkväll. Ett sådant skitväder vi har! Tydligen är inte London bättre än Lidköping. Ni gjorde rätt i som åkte till Kanarieöarna. Min svägerska och svåger har åkt dit både i december och januari och reser åter igen i mars!
Kramar! ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

15 februari 2014 00:31

Jag skulle enkelt kunna åka tillbaka dit snart igen, men det stormar så mycket att många flyg är inställda :( Just nu svävar massa grejer runt ute i trädgården, får väl ut & leta grejer i morgon bitti. Kramisar ♥

 
Ludde

Ludde

15 februari 2014 13:54

Ni gjorde helt rätt som flydde regnet! Matte och husse skulle gärna gjort detsamma men dom skyller på mig!?! Visserligen är jag glad åt att dom stannar hemma med mig, men nog skulle jag också vilja se lite sol ett tag. Dom blev i alla fall imponerade av haggiskockens utstyrsel. Trakterar han säckpipa också? Hussens iPad och iPhone flyttar sina bilder till Vår stationära PC via laddkabeln och programmet iTunes. Däremot har han inte börjat skriva och lägga upp bilder i bloggen med dom ännu. Det är nån inställning som ska göras för att bilderna ska fungera. Däremot läser vi alla andra bloggar och kommenterar på paddan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

15 februari 2014 15:43

Tack för infon,med iPaden, får vidarebefodra till "experten".... jag kan ju sy lite medans detta pågår :-))
Brorsonen är bagpipspelande och duktig med det också. När han läste på universitet brukade han blåsa några timmar på helgerna och få ordentligt med dricks, hans kompisar jobbade & slet med allt möjligt för att överleva. Brorson köpte en lägenhet och hyrde ut ett par av sovrummen,sålde lägenheten med bra förtjänst, han hade heller aldrig några studieskulder - typiskt Skottar eller???? :) Skulle lätt kunna flyga tillbaka ner till GC eller annat soligt ställe igen. Kram ♥

 
Berit E

Berit E

15 februari 2014 14:35

Hoppas du lyckas med bildöverföring m.m., så att du fortsätter att använda även bloggen!
Världens skitväder även här, men åtminstone ingen storm. "Bara" snöblandat regn. :( I kraftiga byar.
Men ni har det ju verkligen eländigt, ser det på TV.

Den där resan - klart att ni njöt av både väder, omgivning och mat (men just haggis skulle jag personligen aldrig lyckas få i mig). :D
Underbart med en person som, det första hon gör när hon får en Ipad, syr en vacker liten transportbag! :D Heja dig!!!

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

15 februari 2014 15:34

Ja Du Berit, jag har nog fått visa kommentarer om iPad väskan, men helt ärligt så är nog jag mer intresserat av bagtillverkning än 'ipaddande' :) :).. Kartongen med iPaden i öppnade jag dagen efter. Hoppas detta bedrövliga väder inte dyker upp hos Er,det kunde väl sjösätta sig ute i Atlanten istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards