Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

STRÅLANDE SOL !!!!

Av kickssons - 16 februari 2014 11:48

  Vaknade till en strålande solig söndag efter nattens  fullmåne   .



Fram med kameran och ut i trädgården och spana in vad som hade vuxit till sig trots allt regn.


           . 



 Min Agaphantus hade jag glömt att ställa in i höstas, men den ser ut att ha trivts utomhus   ska bli intressant att se hur många blommer den får i år .


Måste visa hur fint ett bårtäcke som "Syjäntorna" i Svenska Kyrkan i London håller på att sy klart. Vi har handsytt allt och det är 3år sedan vi startade. Har nu fått det maskin-quiltat och det är fållandet som snart ska bli färdigt sytt för hand.


Täcket har redan använts i början av hösten, trots att det inte alls var klart då, men änkan till den avlidna ville så gärna använda täcket, trots trådar m.m som hängde (men syntes ju inte bland de sörjande).

   

Designen är  gjort av några av damerna och ska föreställa livets vägar i de fyra årstiderna.


Nu ska jag leta fram mina solglasögon, slå in mig ordentligt och sätta mig ute i trädgården ett tag   , trots att det är ganska så kyligt ute. Tydligen är det mer regn på väg    .

 
 
Ludde

Ludde

16 februari 2014 15:38

Va skönt att ni äntligen fick lite solsken efter allt regnande! Gissa om mina människor blev avundsjuka när dom såg din Agaphantus som övervintrat , här står en brun vissen en som övervintrar i källaren... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

16 februari 2014 23:22

Ludde det kommer säkert lite grönt i Agaphantus krukan när den riktiga våren kommer. Tydligen tåliga växter... min har firat jul & hela vintern utomhus, men vi eldar ju också för kråkorna så lite värme ha säkert läckt ut genom väggen krukan har stått vid. Kramar ♥

 
Berit E

Berit E

16 februari 2014 15:59

Ett så fantastiskt vackert bårtäcke, och tänk att allt är handsytt. Och att ni är så många som bidragit.
En sådan klenod!!

En solglimt fick jag idag, men innan jag hann ut hade glimten redan försvunnit. På bara ett par-tre minuter. Men kanske en solig dag i morgon eller övermorgon, enligt SMHI. Hoppas!
Och nu ska jag ut i "gröna rummet" och se om MIN agapanthus vaknat och börjat skjuta små gröna skott bland allt nedvissnat.

Hoppas du hade det bra där ute i solen! Det hade du nog! :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

16 februari 2014 23:18

Ja tack det var så skönt att kunna sitta ute i trädgården ett tag idag, men det var ingen riktig värme. I morgon kommer det visst mer regn IGEN :( Tror vi alla som har varit med & sytt bårtäcket är stolta över våra stygn

 
GeddFish

GeddFish

16 februari 2014 18:37

Åh, så vackert bårtäcke! Vilket arbete! Så fint ni jobbar, och det är säkert god sammanhållning och glädje!
Du har tur med dina växter.
I morgon får vi nog sol här, jag var ute i regnet idag. Piss. Vill ha vår och sommar! Kram ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

16 februari 2014 19:38

Vi är nog 10 st som ganska regelbundet har jobbat med täcket, samt en del andra hjälper när de kan. I morgon ska det visst regna här, oh please not again :( .... men solen lär vara på väg till delar av Sverige sägs det, enjoy den gula när den dyker upp. Idag soliga kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

16 februari 2014 20:50

Ooooooj så vackert grönt det är i ditt lad & krukor!! här hos oss känns det som ljusår bort... :(

Jag blev inte förvånad av att vakna till ytterligare en regn dag här hemma, men det gäller väl bara att härda ut hö hö ;) våren måste väl ändå komma någon gång här åxå ;)

KRAAAAAM *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

16 februari 2014 23:24

Lena Ni får säkert vår sol i morgon eller övermorgon. Här lär det komma mer regn.. Fattar inte hur grannen lyckades köra gräsklipparen i över den genom våta gräsmattan, . Kramkram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

22 februari 2014 11:04

Så fina blomster du har, redan, det växer och frodas.
Tänk att du kan sitta ute i trädgården och ha det skönt. Fint att vädret har blivit bättre. Har läst om dessa otroliga översvämningar som har drabbat en del av England.
Korsord, det är ett härligt jobb att hålla på med, eller jobb, nästan bara nöje.
Trevlig helg och varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

22 februari 2014 11:16

Man blir ju så glad när våren kommer och det växer & frodas utomhus. Gillar korsord, bara de inte är allt för svåra. Blandar ibland de olika språken och då är det inte roligt innan man upptäcker vad felet ligger. Nu börjar vattnet sjunka undan, men stackars människor vars hem är ganska så förstörda. Solkramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards