Direktlänk till inlägg 18 april 2014

PÅSK

Av kickssons - 18 april 2014 15:23

Som vanligt har tiden rusat förbi och vi befinner oss alltså i mitten av April.


Den "gamle mannen" i huset bestämde sig för att byta till sig sin BMW motorcykel till en BMW gubbracer modell

  Biken lades upp för försäljning på 'ebay' (liknar väl blocket eller liknande)   Högsta budet kom från en herre i Poland   . Biken blev hämtad och vidare transporterades till Poland i en vit skåpbil.

         . Den nya leksaken köptes något begagnad av en mega pedantisk bekant     Modell BMW GS =    . Själv har jag i vanlig ordning spenderat en hel del tid vid min symaskin och har bl.a få klart några nya lapptäcken.   .

Har Sverige besök  för tillfället och ett par av oss skulle iväg till Blåkulla igår, men fick tydligen startförbud   från närliggandes Heathrow flygplats  .


I kväll blir det middag på en kinesrestaurant, livsfarligt ställe (buffé restaurang) när man ska ha koll på kalori intaget    men våra gäster  älskar att äta där  .



Önskar en god fortsättning på påsken

 
 
GeddFish

GeddFish

18 april 2014 16:38

Glad Påsk! Ja, här rullar det på. Inga gäster och inget ivägfarande, är inte riktigt kry än. Men jag har varit på påskmarknaden här på Kronocampingen med en stickcaféväninna.
Restaurangen heter hela tiden Gerds Place och det duger gott, jag dukar vackert med gula ljus och påskservetter. Min väninna i Uddevalla jobbar hela påsk.
Snart så ska väl jag ta upp mina aktiviteter igen, det ska bli kul. Kramar, Gerd ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

18 april 2014 22:51

Bra att Du känner Dig lite bättre nu, inte kul med sjukdomar. Du får nog ta det lugnt ett tag framöver och ha en trivsam fortsättning på påsken. Kram 🌾❤️

 
Ludde

Ludde

18 april 2014 17:15

Jag är glad att hussen inte har en sån där tvåhjuling! Jag har sett att man kan sätta dit en låda med ett tredje hjul men jag föredrar nog aktersalongen på min fyrhjuliga bil och har hussen som chaufför. Kinesmat är nog inget för mig som hellre tuggar på pinnarna... Hoppas att ni åker försiktigt med den nya tvåhjulingen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

18 april 2014 17:50

Faktiskt så håller jag med Dig Ludde, sitter mycket hellre i bilen, men bl.a dessa www.mountain-rats.co.uk 'riders' blir nog aldrig riktigt vuxna och dragandes på någon trehjuling ingår nog inte i deras planer.. När några av dem åkte iväg till Marocko åkte en del av damerna ner med flyg, betydligt bekvämare. Påsk kramar ♥♥♥

 
Kasper med matte

Kasper med matte

18 april 2014 19:01

Den där gubbracern ser ju rätt tuff ut, den också. :D
Fast vi är glada att ha tak över huvudet på vägarna, både jag och matte. För det regnar ju ibland.
Jädrans Heathrow då, att lägga sig i t.o.m påskkäringarnas angelägenheter! (Tyckte väl att det saknades några, hälsar matte.)
(Hoppas buffén kompenserar åtminstone lite för den försvunna godispåsen.)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

18 april 2014 22:36

föredrar också tak över huvudet ute på vägarna. Maten var i vanlig ordning alla tiders. Godispåsen fortfarande försvunnen, ska leta vidare i morgon

 
Ingen bild

Lillemor

19 april 2014 12:15

Hej och Glad Påsk på er!
Ser att R har bytt leksak. Hoppas att han
inte gasar på för mycket.
Vi har det bra förutom att jag är fruktansvärt
förkyld. Jag har fått ärva den av Christer :(
Han var sjuk i över 4veckor och jag trodde att
jag skulle klara mig. Men ack nej! Länge sedan
jag kände mig så här dassig. Han fick näsdroppar
med cortison och dem tar jag. Dessutom har jag
bra hostmedicin. Jag hoppas bara att jag ska vara
helt frisk om en dryg månad när min kör.ska ha konsert
med Py Bäckman. Det har jag ju sett fra emot sedan
i januari, när vi fick reda på att hon skulle komma.

Annars så är det underbart att få bo här vid älven och se
hur naturen väcks till liv, mer för varje dag. Vi sålde i
tid. Robertsfors största industri ska läggas ner. Har 180
anställda! Och det blir ju många fler som blir drabbade.
Hushandeln har helt stannat av. Om vi hade försökt sälja
nu hade vi säkert fått minst 200 000 mindre för huset.

Ska försöka komma igång med min blogg igen. Jag är ju inte
längre på Facebook. Jag blev helt enkelt less.

Många kramar till er båda :)

kickssons

1 maj 2014 20:07

Vilken tur att Ni sålde huset i rätt tid & hoppas nu att Din förkylning har get sig av och att Ni fick en trevlig påsk. Kramisar ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

19 april 2014 19:36

Har du fått mitt inlägg?

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

20 april 2014 00:53

Hej Lillemor! Tack för Ditt inlägg, hade tänkt slå Dig en signal i morgon (skulle ha ringt i går men med besökare här blev det lite dåligt med tid) för att höra hur Ni har det.. Sköt om Er. Kramisar ♥♥♥

 
Ingen bild

Neta

24 april 2014 21:30

Hoppas påsken varit lugn.. Här har vi fått vår en månad för tidigt... men det tackar vi för.. Så skönt..
Just nu är det inte så mycket annat än arbetet på Röda Korset.. men vi stänger ju före midsommar och har stängt till skolan börjar, så då blir det semester. Vi tittar på resor hit och dit, men har svårt att bestämma oss...
Ha en skön vår! Kram!

kickssons

26 april 2014 00:26

Lugn påsk blev det, hade släktingar på besök t.o.m påskaftonen. Har haft tid att sy en hel del.. Några lapptäcken blev klara i veckan, har 2 som ska fållas & ett som ska quiltas ihop och sedan fållas, men det blir nog klart i helgen?? !!! Kramisar ♥♥♥

 
Lena

Lena

24 april 2014 22:13

Ja dessa gubbar! ha ha leksaker med motorer är som Julafton *skratt*
Hoppas den nya glidaren blir perfekt! :)))

Påsken är över & vikten är inte barmhärtig mot mej hö hö ;) inte mot Märta heller, så vi har dragit i handbromsen ;) uch för detta fläsk! :(

Kram & må så gott! <3

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

26 april 2014 00:22

Här dras det i bromsen också utan större succé, men träligt till max, lite har nog med medicineringen att göra :(. Ha en bra helg. Kramar från ett idag ganska svalt & regnigt London

 
Lillemor

Lillemor

25 april 2014 14:57

Såg att du hade tänkt ringa. Jag är så förkyld och har nästan ingen röst så jag föreslår att du väntar en vecka eller så.
Kramar till er från oss

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

26 april 2014 00:18

OK då gör jag så, krya på Dig, Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

1 maj 2014 16:43

Jag fick också "flygförbud" till Blåkulla, men det var av min man.
Fint att det gick bra med köp och sälj turerna. Det gäller ju att man gör rätt och blir nöjd.
Oj så många olika skålar med mat det fanns där på kinesrestaurangen.
Här har våren kommit, trodde jag, men vaknade i morse med minusgrad och att det snöade, ett litet bakslag bara, för nu skiner solen, men det blåser lite kallt.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

1 maj 2014 20:05

Vi har haft regn hela dagen & i natt ska det tydligen bli frost.. brrr stackars mina tomater, flyttar nog in dem i materialboden. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Myllan

5 maj 2014 01:24

Påsken över, o jag skippade flighten till Blåkulla, för jag fick inte tag på nån katt, som andre pilot, men skit samma, jag hade en skön helg, med div. aktiviteter. ;) Det blir en flight ändå österut, om 10 dar, så det känns bra för mig, som verkligen älskar, att flyga! Ytterligare flygtur blir det senare på säsongen, så jag får idel "luft under vingarna" framöver... -Ha dé bäst, o kramizar fr. mig ♥

kickssons

16 maj 2014 15:25

I vanlig ordning så är jag inte speciellt bra med att se efter denna blogg. Nu är det tydligen någon form av skriv ett blogg inlägg dagligen tills man har skrivit??? vet inte hur många dagar i sträck. Boooring, men det finns ju tråkfolk som inte har mycket annat för sig :( :-( hur intressant är deras liv ???????... en del skriver delar av en story och lovar att fortsätta nästa dag..( bra för deras statistic om man har massa olika listor på sådant??!) .... och sen är det de vanliga ointressanta som skriver detaljerat om vad de pysslar med , i.e ute och gick 36,5 min, köpte ett paket corn flakes när det regnade, blomkruka på bordet... och så har vi härm apa bu sa Bill & det samma kopierar genast Bull...... Tur att vi alla är olika.. Ha en bra kommande sommar

 
wiolettan

wiolettan

10 juni 2014 21:06

Hoppas att allt är bra med dig och att du njuter av det fina vädret som ni förhoppningsvis har i London också.
Vill önska dig en mycket trevlig sommar.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

12 juni 2014 13:02

Så kul att höra ifrån Dig tack, ja vi har bra väder här också just nu. Hoppas allt är bra med Er, är fortfarande väldigt "lat" när det gäller bloggen, men en vacker dag, kanske intresset kommer tillbaka igen. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards