Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

GOTT NYTT ÅR 2015

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa regelbundet, framför allt när det dagligen kommer rapporter om väder, vilken dag i veckan det gäller och ego bilder  m.m.    ..


Tämkte nu lägga in lite bilder på mitt senaste i quiltandet. Tillhör en del quilt bloggare och ville kanske mestadels  visa  dem  att jag inte bara latar mig, tvärt om.. Sydde hur mycket som helst innan jul och gav bort massor av mina alster bl.a till Svenska Kyrkan i Londons julmarknad som sålde bättre än någonsin, inte bara från syjuntan utan generellt i alla stånden de hade. Rekord antal besökare var det också  .


               


Plus syjuntan i kyrkan har nu efter mer än 3 år sytt färdigt ett otroligt vackert bårtäcke, allt är handsytt, men p.g.a storleken lämnade vi in det för att få det maskinkviltat.

                                


Måste erkänna att jag numera använder mig lite av facebook, men igen håller mig nog ganska "lugn" på den sidan. Har  kommit i kontakt med en del f.d idrottskamrater från min skoltid uppe i Ångermanland och man skulle inte tro att 50!!! år hade gått sen vi regelbundet träffades, ser fram emot nästa träff som nog blir i sommar igen.


Skickar med en bild från centrala  Londons nyårsfirande som jag fotatde via TVn igår kväll,  med önskan om en god fortsättning på 2015

      


.

 
 
Ludde

Ludde

1 januari 2015 23:36

Gott Nytt År önskar jag och mina människor dig och gubben! Vi tycker att det är kul att se alla fina täcken och annat som du syr och även bilderna från era utfärder och marknader... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

2 januari 2015 00:15

God fortsättning på 2015, hoppas vi alla får ett bra år. Här går det vilt fram med symaskinerna. :-)

 
Berit E i Kasperian

Berit E i Kasperian

3 januari 2015 01:06

Du finns med bland våra bloggvänner, och vi blir förstås väldigt glada när vi ser ett inlägg här, det är minsann inte alltför ofta. :)

Dina lapptäcken är verkligen fantastiska, jag är full av beundran.
Och bårtäcket - helt underbart. Ett sånt gigantiskt arbete det ligger bakom, och så vackert det blev.
Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

3 januari 2015 02:12

Tack för Din vänliga kommentar. Jag läser så ofta Dina trevliga inlägg, ska försöka vara lite mer aktiv på bloggfronten framöver. God fortsättning till hela hushållet med hopp om att 2015 ska bli ett bra år för oss alla.

 
Ludde

Ludde

1 april 2015 23:09

Tack för den fina hälsningen på Deli-bloggen! Glad Påsk till dig och gubben från hela flocken!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

1 april 2015 23:19

Det samma till Er, tröttnade på tråkvädret i London så nu hittade vi solsken på Costa del Sol, men hinner hem i tid att leta efter påskäggen som Påskharen brukar gömma till påskdagen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 18 april 2014 15:23

Som vanligt har tiden rusat förbi och vi befinner oss alltså i mitten av April.   Den "gamle mannen" i huset bestämde sig för att byta till sig sin BMW motorcykel till en BMW gubbracer modell   Biken lades upp för försäljning på 'ebay' (likna...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards