Alla inlägg den 2 juli 2015

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fronten. Har i alla fall varit inne och läst hos en del och sett vad som pågår. Har t.ex regelbundet kikat in hos 'rullande" Kasper och så ofta tänkt på honom, hans katter &  deras matte, speciellt när jag stolt kan visa upp mina Agapanthys som i år har fått 10 blommor, MEN förstår inte at blommorna är vita i år, när jag köpte den var det  härligt mörkblåa blommor.

  Den 3 blommiga plantan  t.h i bilden "lånade" jag av min Trosa kusin  förra sommaren, hon hade haft den i ett flertal år, men bara haft gröna blad.   

  Bladen i den röda krukan är vad som hittills blev av frön från förra årets blommor. Stoppade fröna i en liten kruka,  ställde i sydgående köksfönster och nu hoppas jag att om några år få blommor  på den plantan också.     Luddes matte & husse har tydligen också fina övervintrande agapanthyser.



Förövrigt har vi haft ganska mycket Sverige besökare i år, oftast gjort småutflykter till Frankrike med dem, samt  själva varit på soligare breddgrader och lapat lite sol och stoppat i oss allt för mycket god mat på resorna.


Symaskinerna har jobbat övertid och en samling lapptäcken, grytlappar m.m har tillverkats. Vi fick för något år sedan  ett trevligt Svenskt par   som nästan grannnar.. De har en 2 1/2 års härlig pojke och han blev storebror för några månader sedan. De har naturligtvis lite lapptäcken och mer lär det bli. Storebrors täcke blev blått & gult    , bebis täcket lite mer flickaktigt (kan inte hitta bilden på det just nu) därefter lite annat

av mina alster                      <<< grytlappar.


I somras köpte en av tonårs släktingarna i Västerås lite tyg som nu har blivit ett lapptäcks sängöverkast och får resa med oss i bilen till Sverige.

 


Vi har varit utan Internet i 4 veckor & 5 dagar vilket berodde på att en bil kvadde hela telefonboxen men det verkade sen inte som någon var intresserad av att laga systemet. British Telecom ( som liknar t.ex svenska Telia) har sitt 'call centre' i Indien och där 'arbetar' de inte på smma sätt som t.ex Europa. Vi och många grannar har ringt nästan dagligen och varje gång lovar de att allt ska fungera inom de kommande 12 timmarna... De lovar också att ringa tillbaka, bortsett från 2 ggr då någon  #~'#$%%**>>.    har ringt och meddelat att nu minsann fungerar allt... Ordet  lögnhals  har passerat ens läppar i olika tonlägen   ett flertal gånger. Men i går fick vi tillbaka internet, efter att ha skrivit till vår lokala tidning, samt kontaktat Londons borgmästare, Boris Johnson, som också är vår lokala Medlem i Parliamentet (vet ej vad man kallar en local M.P på svenska) och ikväll fanns det plöstligt en helt ny telefon-greja med vad det verkar alla ledningar på rätt plats.  Skotten i huset såg till att vi fått 4 månaders gratis internet/telefon  paket för sveda & värk och en gratis uppgradering så datan blir jättesnabb (Igen, ingen aning vad sådant heter på Svenska )


Nu ska jag strax försöka sova, igår hade vi +36 grader på dagen och i natt var det omkring 25 grader, ikväll var det 'bara' +22 ute i trädgården så det kändes  nästan lite kallt där ute.


Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards