Direktlänk till inlägg 17 juli 2015

Buddy Holly Musik

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i London och de flesta i grupperna var nog 40 & 50-talister och blev glada av att se t.ex musikalen Buddy som sattes upp i London 1989. Alla biljetter måste ju förbeställas och ofta blev det någon biljett i överskott hos en del grupper, vilken guiden ofta tacksamt tackade ja till. I allt såg jag nog Buddy över 35 ggr om inte mer på de 12 åren den gick i London. Igår kväll var det bara musik utan själva historien om Buddy Hollys korta liv. Mycket blandad ålder i publiken, en av damerna där fyllde 86 år !!!

   


Bortsett från lite evt öronvärk var det en härlig kväll. Noterade att det skulle vara en ABBA musik kväll i September, ska se om vi köpa biljetter till det.  En biljett på lokalteatern's bästa platsers kostade under c;a 200 kronor st, inne i London om man t.ex ska se Lion King på Lyceum teatern kostar de dyraste biljetterna c;a 1.500 de alla billigaste c;a 600kr styck. Håller mig nog till den lokala teatern. När jag guidade var vi ofta bjudna att se alla nya teatrar & musikaler som sattes upp i London, samt jag var au- pair hos en "teater familj", så genom åren har jag verkligen varit bortskämd på teater fronten. En sommar var min syster & jag och såg Bolshiov baletten i London, biljetterna fick vi av au-pairfamiljens morfar Sir Bernard Miles och de var minsann inte skräpbiljetter  .

Nu blir det nog lite symaskin ett tag, håller på att sy ett lapptäcke som jag ska ge till det stora jul lotteriet i Svenska kyrkan i London. Har liksom blivit lite tradition att ge dem ett täcke varje år.

 


Hoppas vi ska få hyfsat väder i morgon & söndag, vi har gäster på söndag som kommer på sen lunch/ tidig middag och vi hoppas kunna grilla.

 
 
Ludde

Ludde

17 juli 2015 19:45

Oj! Måste varit en härligt nostalgisk kväll att höra Buddy Holly-låtar. Jag tror att hussen också hade gillat det. Jag däremot skulle nog behöva ett sånt där täcke tills pälsen växer ut... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

17 juli 2015 20:29

Skulle tro det Ludde och jag tror också det skulle vara besvärligt att trampa takten med 4 ben :)

 
Berit E

Berit E

18 juli 2015 00:56

Buddy Holly - låter som en kväll när det var svårt att sitta still och bara lyssna. :)
Åh, ett så vackert lapptäcke du har på gång.! De är ju alltid vackra, men det här ser så extra somrigt ljust ut. Måste upplevas som helt fantastiskt, på en julmarknad.
Roligt också att se din syhörna elle rentav syrum - stort, härligt och praktisk!
:)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

18 juli 2015 10:13

Hoppas sy färdigt framsidan på täcket i veckan, p.g.a lathet tänker jag lämna in det att bli färdigt kviltat, skyller på att det blir för varmt sommartid! Vilken vacker väst Du har stickat, säkert användbar denna sommar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Av kickssons - 18 april 2014 15:23

Som vanligt har tiden rusat förbi och vi befinner oss alltså i mitten av April.   Den "gamle mannen" i huset bestämde sig för att byta till sig sin BMW motorcykel till en BMW gubbracer modell   Biken lades upp för försäljning på 'ebay' (likna...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards