Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

God fortsättning på 2014

Av kickssons - 11 januari 2014 01:37

Amaryllis stång nummer 2 är nu i full blom, bilderna nedan är från stjälk nummer ett

           Spännande att se hur snabbt blomman förändrar sig.


I går var det  tackdrink på Svenska Ambassadens residens      det brukar vi bli bjudna på som har hjälp till på julmarknaden i Svenska kyrkan i London. Alltid trevligt, några av oss gick sedan vidare till restaurant.


 

I kväll var det dags igen för  den kommande terminens ena lapptäcks klubb. Det var "show & tell" så årets alster hittills för mig är 3 små lapptäcken       .



I morgon ska det bli 1års kalas  hos unga svenska bekanta som flyttade in i närheten av oss för ganska precis 1 år sedan, i samma veva passade mor i huset på att föda barn, så det blir tårta och annat gott i morgon eftermiddag.  1-åringen far runt som en skottspole och tar lite steg med assistans. Reorna har ju varit igång ett tag nu, så vi köpte en  Jeep som blir en kombineard jul & födelsedags present,     



 
 
Ludde

Ludde

11 januari 2014 12:07

Trevligt att bli bjudna till ambassaden för en drink! Sånt livar väl upp i det vintergrå som jag antar att ni har också. Små killar ska ha stora bilar som dom kan klättra och klänga på. Han blir nog glad för jeepen. Vi önskar en god fortsättning till er också från hela flocken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

11 januari 2014 13:35

Alltid trevligt att besöka residenset, ett fantastiskt fint hus med vackra rum. Massa bekanta som var där också, så mycket minglande. Vi har faktiskt solsken här idag, men mer regn på väg :( det räcker med det just nu.. Ha en bra week-end. Soliga kramar :) ♥

 
GeddFish

GeddFish

11 januari 2014 12:27

God fortsättning på det nya ljusa året!
Roligt och trevligt med alltihop, som du skriver om!
Ja, i morgon blir jag helkyrklig, hela hela dagen, så det kan bli.
Kyrkvärd på fm på ett ställe, övning och konsert på annat ställe långt bort. Med det är roligt.
Vad skoj att gulla med en 1-åring! Jag hade mitt 4-mån. bb här nyligen, han svängde på huvudet och skrattade, vad de växer!
Kramisar från Lidköping, Gerd♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 januari 2014 13:32

Gissa vad??? >>> just nu +9 grader & SOL här :-) L O V E L Y. Det var väldans vad Du har att stå i, men härligt när man har saker att göra. Skulle inte klara att bara sitta inomhus och stirra på väggarna. Kul med små barn i olika åldrar, konstigt bara att de numera verkar växa upp så fort.. ;).Ha det toppen bra idag :) Kram ♥♥♥

 
Berit E

Berit E

11 januari 2014 14:28

Åh, en så vacker amaryllis! Så många blommor, på en enda stjälk! Min egen fick bara en enda - inte ens blad vill den prestera.
Dina lapptäcken är som vanligt så fina.
Bra att svenska ambassaden sköter sig, hehehe. :)
Den där kombipresenten - den blir succé! Kommer att vara en riktig favoritgrej, länge.
(Kasper hälsar, och säger även här att du är väldigt välkommen, han ser fram mot hjälp med lite matteuppfostran, hehehe...)
Ha ett fortsatt RIKTIGT GOTT 2014!

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

13 januari 2014 15:53

Totalt blev det 3 stjälkar med mest blommor på den sista, undrar om det kommer fler stjälkar innan blomman har tröttnat och går i idé till nästa jul???. Jeepen är tydligen mycket poppis leksak, det finns en stänga av knapp som används med jämna mellanrum så tuta, gasa & disco musik knapparna får vila ( precis som de vuxna 2 bentas öron behöver). Paj middag här ikväll med födelsedags pojken & hans familj. Bl.a blir det en kantarell sort med torkade trattisar från skogarna i Trosa området.

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

13 januari 2014 14:45

Hej och God Fottsättning!
Vad trevligt det låter allting hos er!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

13 januari 2014 15:46

Tack det samm, hoppas det kommer en fin seglings sommar snart. Kram ♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards