Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Snart är det ju jul

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London..

Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sensomras, viket var jättetrevligt.


Har faktiskt börjat använda fb  lite då & då, har träffat en  del gamla skol & idrotts kamrater och en del av oss träffas numera  när vi är i Sverige.

Jag kan dock  inte förstå att så många människor  tydligen lever helt i sin fb värld, kör statistiker, skryter om sig själva och t.o.m skriver dagar i förväg och påminner om att de har födelsedag    jagar  läsare, fyller upp med massa hemska "Selfie-bilder"...        Very sad life...  


Hösten rusade förbi med bl.a en Rom resa med mina gamla svenska väninnor. Bodde på ett fantastiskt hotell i den gamla delen av Rom.    Hotellet Santa Maria, hade bara 21 rum och var helt underbart.


På Svenska Kyrkans stora julmarknad i November gick det bättre än någonsin. Själv klantade jag till mig ordentligt när kyrkoherden Mikael och sekreteran till kyrkorådet Madelaine kom och presenterade mig till en ung vacker dam med sitt söta barn på armen. Hej & välkommen sa jag och återvände till mitt lilla bord med alla lotter.

Några sekunder senare trillade poletten ner, undrade varför jag presenterades till kyrkorrådet Madelaine som jag känner ganska väl.. Den unga damen var Prinsessan Madeleine .


En snabb resa till Sverige blev det i slutet av November för att deltaga på julmarknad i Västerås på Vallby frilufts museum   . Deltog sedan även i en lokal julmarknad, så nu blir det till att starta nya tillverkningar till 2016.

Förra veckan fick jag 2 fantastiskt fina biljetter till Lucia i St. Pauls Cathedral..   Det är som vanligt en otrolig upplevelse att sitta bland över 2.500 knäpptysta människro och lyssna på Luciatåget.

Igår var det det årliga julbords lunchen i Svenska Kyrkan i London, Tydligen var det över 130 personer som var med.

Själva ska vi ha lite svenskaktigt julbord här hemma på tisdag med en del av våra brittiska vänner. Nyåraftonen ska vi fira hos kompisar som ska ha grillfest!!!!!  .


Önskar Er nu alla en riktigt

     GOD JUL & ett GOTT NYTT ÅR.


 

 
 
Berit E i Kasperian

Berit E i Kasperian

19 december 2015 15:18

Så trevligt med ett blogginlägg. :)
Jag håller helt med dig om Facebook - tycker att det mesta där verkar helt bedrövligt! (Själv deltar jag bara i en liten, liten familjegrupp, enda möjligheten till kontakt med barnbarnen i fjärran länder.)
Jag gillar bloggvärlden bättre, även om jag varit väldigt lat senaste tiden.
Hehe, en sån miss, att missa prinsessans identitet.
Ser att du som vanligt deltar i många aktiviteter, inte minst nu inför julen.
Kan förstå att i synnerhet Lucia i St Pauls Cathedral var en mäktig upplevelse.
Vore för övrigt trevligt om vi kunde ses i sommar igen, jag skulle gärna vilja bjuda dig på lunch. :)
Kan också berätta att jag dagligen glädjer mig åt dina, dvs numera mina, vackra grytlappar!
Önskar dig en riktigt fin julhelg!!

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

24 december 2015 11:39

Önskar er alla en fridful Jul och hoppas vi ses iTrosa nästa. gång vi är där & hälsar på. 🎄🎅🕯🎅🎄

 
Lena

Lena

23 december 2015 22:34

Jag brukar kika in hit ibland ;)

Varm kram till London & önskar att ni får en fin Jul *hjärta*

Vi ska hem till mamma & Lasse i morrn, där bjuds vi alla 19 barn & barnbarn med respektive på mega stort Julbord! *hjärta*

Varm kram till er båda *hjärta* från ett regnigt Borlänge *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

24 december 2015 11:46

Önskar Er alla som ska "matas" på "Logen" hos mor Din en riktigt GOD JUL!!! 🎄🕯🎅. Vi äter svenskt julbord 🍽 i Svenska Kyrkans stora sal i kväll. Några av dem som ibland dyker upp på musik puben kommer tydligen också dit 🎶🎹. Kramar 😘😘❤️❤️❤️

 
Ludde och hans flock!

Ludde och hans flock!

24 december 2015 22:16

God Jul och Gott Nytt År på er! Det måste vara kul att vara med på så många olika marknader. Du fick ju i alla fall träffa prinsessan och hon var nog glad åt att bli behandlad som en helt vanlig person. Trevligt att bo i Trastevere där de bästa restaurangerna ligger. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

24 december 2015 23:43

God Jul till Er också. Skulle gärna åka tillbaka till hotell Santa Maria i Rome, alla tiders hotell och bara några minuters promenad till ett urval av toppen bra restauranger.🍽👍

 
wiolettan

wiolettan

4 januari 2016 20:51

Roligt att se några rader ifrån dig, det var länge sedan. Jag har saknat dig här.

Jag har inte börjat med Facebook och tänker inte göra det heller. Är inte så mycket för nymodigheter.

Vilken grej, med prinsessan, förstår att du blev lite paff.
Hoppas att du hade en trevlig och fin jul och nyårshelg.
Vill önska dig ett Gott Nytt År 2016 och hoppas att det blir som du önskar.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

4 januari 2016 21:37

Trevligt att höra ifrån Dig, kikar in här på bloggplatsen lite då & då. Trodde heller inte facebook skulle intressera mig, men ett sätt är att man lyckas veta vad de yngre släktingarna har för sig och har kommit ikontakt med "gamla" skol & idrotts kamrater, framför allt från Härnösandstiden. Hoppas nu att 2016ska bli ett bra år för oss alla. London kramar, Kikkan

 
Anneli

Anneli

7 januari 2016 21:24

Hejhej, det var längesen. Hoppas allt är bra med dig. Önskar en god fortsättning. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

kickssons

8 januari 2016 15:07

Hej själv, allt Ok i idag kalla & regniga London, God fortsättning på 2016. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Av kickssons - 18 april 2014 15:23

Som vanligt har tiden rusat förbi och vi befinner oss alltså i mitten av April.   Den "gamle mannen" i huset bestämde sig för att byta till sig sin BMW motorcykel till en BMW gubbracer modell   Biken lades upp för försäljning på 'ebay' (likna...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards