Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

BURNS NIGTH PARTY...

Av kickssons - 30 januari 2012 22:22

...hade vi här hemma i lördags.    Den första gästen kom flygandes från Sverige och hade skotskrutiga byxor på sig        resten av gästerna hade också något i tartan tyg på sig.  En av gästerna hade aldrig ätit  Haggis innan, men tog för sig flera ggr av maten    .             Drambuie triflen hade också en rykande åtgång      och det samma med pajen som jag hade bakat som förrätt.  Samma "gäng" som var här i lördags brukar också komma hit i Augusti & äta kräftor. I år får den festen bli lite senare än vanlig  p.g.a några Olympiska spel som äger rum i London 29/7 - 12/8.....   . Det var förresten 100 år sedan det var OS spel i Stockholm. Lite fusk att i år har London OS för 3;e gången. 1:a gången 1908, 1944 blev  OS spelen inställd p.g.a 2;a världskriget, men 1948 blev det Londons andra omgång & nu blir det 3:e omgången i Juli/Augusti. Kanske det blir Stockholms tur 2020..


                                                  

                       

 
 
Ingen bild

Gudrun

31 januari 2012 09:25

Hejhej
Kul med sådana "firningar". Vi skulle ju t ex kunna fira Bellman men något sådant har jag aldrig hört att det skulle vara aktuellt. Vi firar midsommar och punkt slut :-).
OS får ni gärna ha för jag tror att Sverige är för litet för något sådant stort. Och vi åker gärna utomlands för att få vara med. Ja, inte jag för jag är en hemmakatt men min dotter var i Australien när det gick där. Mest av en slump eftersom hon pluggade i Brisbane just då. Annars har hon nog svårt att skilja på simning och ishocky :-)
Kramar/Gudrun

kickssons

31 januari 2012 17:01

Är det inte Strindberg år i Sverige i år???? tyckte någon Svensk nämnde det nyligen, men jag var aldrig någon stor följare av 'August'. Undrar vad man skulle fira med?? Pytti panna eller ????? ☺ Ang OS, se gärna mitt svar till Optimist. :( Ha en bra dag, har inte varit i närheten av symaskinen ännu idag!!! men ska skjutsa gubben & kompisar till tunnelbanan sen "home alone" ikväll tillsammans med symaskinen. Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

31 januari 2012 11:41

Rolig bild av partyt och det syns verkligen att det smakar gott, för de äter så det står härliga till. Där har du verkligen lyckats.
Hallon, grädde och vad mer? Efterrätten ser smarrig ut.
Ja just det, OS i London blir det detta år. Kanske du åker in och tittar?
Vi hade minus 10 grader i morse här, men solen skiner nu. Härligt.
Kram och ha det fint.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

31 januari 2012 16:52

Drumbuie triflen är gjord med skivade hallonrulltårta (köpte färdig) som man "klistrar" fast i skålen med hallonsylt. Sen "skvätter" man Drambuie över skivorna (OBS!dränk inte rulltårte- skivorna för mycket!!!) Hallongelé med hallon i burk hälls över och ska stelna i kylen. Innan serveringen breder man en mycket tjock vanilj (Marzan) sås/creme ovanpå gelén och slutligen blir det vispad grädde med Drambuie & vaniljsocker ovanpå. Hallon (helsta färska) ganerar man med. Kalorier??? Yes massor!!!!! ☺. Inte en chans att åka in & titta på OS i sommar, vi som bor i stor London (men inte resten av landet) har genom skatter betalat massor för den nybyggda arenan, men att vi skulle få köpa biljetter var det inte tal om!! :( > Sura miner hos massor av oss < !!!!. Det kom pyttelite snö här idag, men inte nog med att vi behövde sluta med lite trädgårds arbete. Kramar ♥♥♥

 
Måna

Måna

31 januari 2012 17:42

OS..kommer du att gå och titta på något? KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

31 januari 2012 21:09

NIX PIX, kolla gärna mitt svar här på denna blogg, till Optimisten. Ha'de & kramkram ♥♥♥

 
Ingen bild

Eva

1 februari 2012 09:00

GOMORGON!ALLT SER VERKLIGEN SMARRIGT UT.MUMS Här har vi -7 . Lagom kallt denna 1 a februari. Ha det gott <3Varm kram

kickssons

1 februari 2012 23:49

Ska visst bli kallt hos oss i morgon... håller mig nog inomhus & syr lite. Kramar ♥♥♥

 
optimist

optimist

1 februari 2012 10:30

Va??? Får ni inte köpa biljetter till OS som går där ni bor, nästan. Jag tycker att ni skulle ha förtur till dessa biljetter, kanske köpa för en billigare penning.
Dåligt och konstigt, det är just vad det är. Jag tycker nästan att det är snudd på diskriminering, eller?
Varm kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

1 februari 2012 23:48

Håller precis med Dig om allt Du skrev.... grrrrrrrrrrrrr. Kramkram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

1 februari 2012 18:11

Jag för min del skulle gärna ha ätit sån där haggis, och om matte också varit bjuden skulle jag ha fått hennes portion också, det är jag säker på. :)
Vi är dåliga på att fira i Sverige, ska vi fira något utöver jul och midsommar så blir det egentligen varken Strindberg eller Jussi, det blir - kanelbullen! På kanelbullens dag! Joodå, en sån dag finns ju, men det visste du nog redan. Den 4 oktober...

http://kasperian2.blogspot.com

kickssons

1 februari 2012 23:47

Kasper! Du skulle ha fått hur mycket Haggis som Du skulle ha orkat äta. Matte kunde ha fått Västerbottenost paj & Drambuie trifle i stället. Man är nog ganska dåliga med att fira vissa dagar här också. Många Engelsmän vet inte ens att 23:e April (St. Georges dagen) är deras nationaldag, men man firar St.Patricks day, 17/3 (Irlands nationaldag) men fattar inte riktigt varför. Det blir väl snart våffeldag i Sverige... Namnsdagar har man inte här heller..Men undrar varför man flyttar runt en del av dem nu i Sverige, t.ex Kasper, på "min tid i Sverige" firade man den i Oktober... Uschainimeja nu blev jag sugen på en kanelbulle, men mina bullar ligger i grannens frys ( hade inte plats i min egen) och grannarna sover nu, så inte så smart att banka på.

 
Geddfish

Geddfish

1 februari 2012 18:11

Verkligen ett underhållande inlägg med många träffande roliga bilder! Du är suverän på att fixa och trixa, må jag säga!
Ha de, jag ska ta och slira på järnvägsspåret förbi Herrljunga och bortigenom i morgon, skönt lämna dessa väggar en stund, som talar till mig!
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

1 februari 2012 23:19

Hoppas Du får det bra hos Diego & hans matte & husse. Skönt med lite ombyte, blir säkert många fina promender i snön.. Trevlig resa & sköt om Dig. Kramar ♥♥♥

 
Märta

Märta

2 februari 2012 21:43

Owaw vilka läckra brallor er gäst hade på sej!! jag älskar allt som har Skotsk rutigt i sej!! :))
& den där efterätten såg åxå smarrrig värre ut! tror er..... å hjälp, nu komm mitt hjärnsläpp... vad heter hon nu då!?... hmmm... hon som lagar mat i tv från England... åååå så frustrerande!!... äch, hon i alla fall, gjorde en sådan i en stor skål en gång, & jag åt upp den genom tv:n! ha ha.. ;) (blev änka, 2 barn, omgift) hjälp mej! ;) *skratt*
Ha så kul i alla fall med vännerna!! :)) /Lena
Nu kom det! Nigella såklart! ha ha.. nu kan jag sova lungt! fniss..

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

3 februari 2012 02:06

Hon har nog gjort något liknande i.o.m att trifle är mycket poppis här, men den jag gjorde hade en hel del Drambuie i sig, Nigellas hade nog Sherry om hon använde alkohol i sin. Jag ska se till att Ni får komma hit & äta trifle nästa gång Ni kommer till London!! Kramkram ♥♥♥

 
Stintan

Stintan

4 februari 2012 18:43

Vad trevligt ni hade! Alltid roligt att fira något speciellt :)

Nää, bevare mig väl! Vi vill INTE ha OS igen till Sverige! Det kostar alldeles för mycket pengar.

kram till dig du rara :)

http://silfverstinta.blogg.se

kickssons

4 februari 2012 22:34

Pratade just med EvaHelena på Skypen & hon pratade med någon lite högre upp än Robertsfors & de hade också jättekallt. Vet Du nu kom det snö hit & kallt , så totalkaors blir det väl i morgon, hade tänkt åka till en Farmers Marknad, men jag stanna nog hemma/ inomhus. Kramar
♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards