Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

BARA FÖR ATT VÅGEN VAR HYGGLIG...

Av kickssons - 26 mars 2013 17:22

............ i går kväll på Slimming World, blev det våfflor när jag kom hem.

 

   

 Det blev en diskussion då om man ska lägga sylt ovanpå grädden eller tvärt om.. Samma sak uppstår ofta när det serveras Scones med clotted cream... vilket ska överst???   Lika bra att pröva båda vägarna  


Sen skulle det vara tillbaka till att hålla den slanka linjen tills nästa måndag kväll......MEN skulle möta upp med ett par gamla kollegor på publunch inne i London idag  och tänkte då kika in på en i närheten  helt underbar SVENSK smågodisaffär i Covent Garden och handla lite påskgodis.......    Konstigt vad mycket godis liksom bara hoppar ner i påsen, innan man hinner stänga locken på godiset.            Två jättegullia tjejer expierade i affären, så har Ni vägarna förbi och blir godis sugna, gör då ett besök där  


 



Så nu är det verkligen allvar som gäller på matfronten...  skulle ju ge bort det mesta av godiset, men en del fick plats i  en skål här hemma  .


                                 

 
 
Ludde

Ludde

26 mars 2013 19:53

Åh! Hjortronsylt som är så gott! Jag tror att man kan ha grädden på båda sätten! Helst samtidigt he he... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

26 mars 2013 22:58

Hjortron-sylts burken håller jag väl gömd!! Den är bara är bara för mig!!!!. Kunde inte ens hitta någon burk av den lyxen förra sommaren i Sverige :( , får leta vidare i sommar. Kram ♥♥♥

 
Nina

Nina

26 mars 2013 22:27

Sugar Sin är INTE bra.... men löjligt gott!

http://www.bossyoz.com

kickssons

26 mars 2013 22:55

Yes I know. tur man inte bor allt för nära. Gav bort halva påsen i kväll till Svenska vänner!!!! Kram ♥♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

27 mars 2013 09:11

God morgon!
Åh vad det ser gott ut!!
Tråkigt att ni också har snö och kallt.. Hoppas det vänder snart.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

27 mars 2013 12:15

I morse har vi sett en form av solsken en stund, men fortfarande lika kallt fast vinden har mojnat en aning. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

27 mars 2013 17:26

En sådan våg vill jag också ha, en snäll en.
Godisskålen ser underbar ut. Det värsta med mej är att om jag börjar så har jag så svårt att sluta.
Hjortronsylt är den bästa och godaste sylten tycker jag. Brukar få ibland av min bror som har myrskogar i närheten av sin skog i Ångermanland. Men nu har jag nästan slut på den. Lite grann i botten på burken är kvar.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

27 mars 2013 17:44

Förstår det där med goodisätandet. Jag var så "snål" igår att jag bjöd inte mina lunchkamrater på en endaste liten godibit. En av dem gick till affären och handlade & sedan hade hon en bussresa hem så hon snaskade hela resan, fortsatte sedan hela kvällen och idag mår hon inte bra. Tror jag har haft en ordentlig "snål" vecka hittills :). Tog bara själv hjortronsylt till våfflorna, men min kära make var nöjd med att äta Hallonsylt. Ha en trevlig påsk. Kramar ♥♥♥

 
Lillemor

Lillemor

29 mars 2013 16:13

Hihihi :)
Gott med våfflor på Marie bebådelsedag. Det är min födelsedag. Men här blev det inga våfflor. Jag trodde att jag skulle vara ensam för Christer hade åkt tillbaka till Umeå med tåget.
Men så kom en väninna kl. 12.30 Jättekul! Hon hade en vacker bukett med rosa tulpaner och blåbärsris med sig. Jag hade visserligen våffelmix hemma men ingen grädde. Så det fick bli en smörgås på grovt bröd med skinka, gurka och röd paprika. Egentligen mycket godare, tycker jag :)

Något godis har vi inte heller köpt hem. Jag kör ju med mitt Viktväktarprogram i datorn eller telefonen. Har en app i den.

Kramen

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

29 mars 2013 18:30

Hade inte ätit våfflor på evigheter så det smakade gott. Nu har jag gjort iordning grannbarnens påskägg så det är tomt i godisskålen .. men ett par godisbitar åkte in i munnen, så ikväll blir det paprika, keso & ett knäckebröd. Kram ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

30 mars 2013 00:20

Alla gamla "favoritadresser" saknas ju i min nya dator, fast sakta men säkert hittar jag dem. Och nu kan återigen se när du uppdaterar. :)
Trodde att grädde alltid skulle vara överst, men nu blev jag väldigt osäker! ;)
Det där godiset - smaskens. Jag ser hallonbåtar, vem var är tillbehöret lakritsbåtar? :)

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

30 mars 2013 01:11

Beundrar Dig med Din nya data, blir svettig vid bara tanken om det skulle ske här. Min kära make föreslog att jag kanske skulle uppdatera min mobiltelefon.. men jag behöver inte en sådan där "bläddermaskin" som de flesta verkar ha numera. Teknik är absolut inget för mig. Jag vill ringa, ta emot samtal & ibland skicka SMS. Såg inga Lakrits båtar men de hade gröna båtar som smakade päron, så jag får nog åka in till affären snart igen & köpa några av dem och kanske lite annat. Det där med sylt & grädde är nog en smaksak, det blir ju det samma efter några tuggor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards