Direktlänk till inlägg 18 april 2013

EMMA

Av kickssons - 18 april 2013 17:25

Hälsade på vänner igår kväll som har skaffat sig en labrador valp    . Deras tidigare hund dog  tragiskt nog på nyårsaftonen. Men nu är det liv & rörelse i huset    ..  Några bilder på EMMA.

           Det var inte det enklaste att få denna lilla varselse att vara stilla..  till slut slocknade hon ett tag, men sedan blev det full fart igen. Jag har erbjudit mig att vara hundvakt när det behövs.


Förra veckan var det lapptäcksutställning och det var trevligt    . Funderade på att inte följa med, men maken hade lovat att köra en mini buss till gruppen.. Skulle hellre ha varit kvar i London och gått till evening-song i St. Paul's Katedralen och lyssnat på den svenska kyrkans kör som hade blivit inviterade att sjunga där  och bara det var ju helt underbart. En del av oss var även inbjudna efteråt till Mansion House där City of Londons överborgmästare bor medans han "regerar"...  Som ett extra minus på dagen var att på hemresan från utställningen hamnade vi i en ordentlig trafikstockning.. så efter nästan 4 timmar  kom vi hem     ..

Dit resan tog c;a 1 timme.



I tisdags var det premiär på Doktor Glas med Krister Henriksson. Maken vann 2 st biljetter till showen i julas och vi fick biljetterna till premiären. Det var nog mestadels av svenskar i publiken, föreställningen är på svenska med 'subtitles'.

            .


Har tagit fram mina färgtuber  &  penslar, en bekant bad om ett en ny tavla  till sin samling... Alltid kul att få beställningar, men jag la nog av med måleriet för minst 5 år sedan, så det blev ganska segt att komma igång

  


I veckan slog min Kamelia ut, mycket senare i år än tidigare år.. Klippte av ett par blommor och har dem inomhus

                                                  
          så våren kommer väl på riktigt SNART.




 
 
Ingen bild

Cicci

18 april 2013 18:57

Men aaahhhh... Bedårande söt!!! Det är inte så att den kan komma och hälsa på en kväll när vi är på plats...?
Sitter på jobbet fastän klockan är 19 på kvällen. Det är böndernas sista dag för att lämna in sin ansökan och vi har då telefonjour (3 länsstyrelser som svarar på frågor från hela landet!), så jag kommer sitta här till 23.50 Inte varje dag man gör det! :-) Det har inte varit hysteriskt med samtal (skönt!!) så man hinner med att spana lite bloggar.
Kram kram!

kickssons

19 april 2013 00:23

Ska se om Emma med sin matte & husse har möjlighet att kika förbi när Ni är här.. Hoppas resten av kvällen höll sig lugn hos Er och att det inte kom så många fler samtal.. Kramisar ♥♥♥ P.S Nedräkning på G nu :) D.S

 
Nina

Nina

18 april 2013 19:29

Heeeej!
Jag har skrivit upp mig till torsdagsträffen till Manson House, så då är det min tur att titta in hos Roger. Min kontrakt tar slut 1 juni, så efter det blir det "lugnare" för min del ett tag.
Kramis

http://www.bossyoz.com

kickssons

19 april 2013 00:19

Har också anmält mig till den Torsdags träffen. Sur som ättika att jag missade förra fredagen inne i City of London med både eveing song i St.Pauls & Mansion House. M25 tillhör INTE mina favoritvägar, förstår att Chris Rea tydligen skrev den om M25:an. Kram

 
Ludde

Ludde

18 april 2013 19:51

Konstigt vad lite gubbar det var som tittade på lapptäckena. Emma blir nog glad om hon får vara och passa dig ibland! Det ska bli spännande om hon får vara med ibland på din blogg. Ett sånt där träd som du målade skulle jag vilja ha i trädgården. Skulle till och med kunna tänka mig en kamelia för den blommar också fint... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

19 april 2013 00:14

Där har Du helt rätt Ludde, inte många gubbar där inte. Min gick in i lokalen och fikade!! Emma vill nog säkert vara med här på bloggen hon kan ju då bl.a få titta på vovvarna som letar "markiser". Det var stiliga skutt Du gjorde där och slottsherre passade Dig ju helt. Emma skulle säkert ha gillat den rosa sängen, hon skulle nog kunna nafsa sönder tygerna där ganska snabbt. Kamelian sköter sig helt själv men mycket sopandes när den har blommat färdigt. London kramar ♥

 
GeddFish

GeddFish

18 april 2013 21:14

Hej Kikkan!
Fin labrador, det är vackra hundar.
Precis hemkommen från biblioteksbio. Som jag nog tidigare berättat så är det gratis en gång i månaden och så ingår kaffe. Biblioteket i samröre med Studieförbundet. Jag har varit med i detta i ett år nu.
Inte har vi så mycket aktiviteter som det finns i en storstad som London, inte. Jag har aldrig varit i London. Men i 9-12 maj är min äldste son med fru där. Meningen är att de ska vandra EU-vandringen på 4,5+2,25 mil under två dagar.
Kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

19 april 2013 00:05

Yes Emma är wonderful.. skulle gärna låna hem henne... Det är ju bara skönt att komma ut ibland & träffa nya människor och kostar det "gratis" är det kanske ännu bättre. Har tydligen missat något ang EU vandringen bl.a i London.. ingen aning om vad det är..men blir väl till att googla. Långa promenader är ju heller inget jag intresser mig för.. Kommer ju inte så
långt med min eländiga höft, men simma är inga problem, tar mig fram några kilometer i veckan den vägen. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Ann

19 april 2013 11:35

Hej!
Jag såg dig nog på tv igår. De visade en glimt från Dr Glas och vem såg jag då i foajen. Jo, Kikkan stod lite i bakgrunden. Du hade något mörkt på dig. Tänkte just kolla om du möjligtvis var där.
Snön har smält på landet, så nu kommer jag in med bilen på tomten. Vi har städdag där i morgon och på söndag är det information om vatten och avlopp. Nästa fredag flyttar jag ut dit.
Kramisar!!

kickssons

19 april 2013 15:26

Halloj! Jahaja berömd då.. yes jag var & såg Doktor Glas i tisdags, Rob vann 2 av biljetterna i julas, men han hade annat för sig i tisdags kväll = ("viktigt" planeringsmöte med Mountain Rats för sommarens turné) så jag tog med en väninna. Kan tänka att det är som ett vattenfall på Mariefreds tomten med all snö som smälter bort. Skönt för Dig & vovvarna att flytta ut dit snart. Kram ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

19 april 2013 11:38

Hoppas att du får vara hundvakt till Emma. Just en labrador hade jag tänkt mig om jag skulle ha hund, de är så trogna, härliga och behöver motion så jag måste ut. Nu har jag ju mysingen att gå ut med förstås. Fint med svart också, den är så söt.
Usch vilken kö, det är jobbigt, sitta så länge och vänta att kön ska ringla på. Hoppas att ni hade något vatten att dricka eller något att smaska på.
Jag tror att du snart får vår.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

19 april 2013 15:28

Jag längtar redan att vara hundvakt. Jo vi hade både dricka, frukt & godis med oss i fredags när vi satt i trafik kön. Ha en trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

21 april 2013 10:22

Vad söt hon var på bild nr 2 -blir det bra såhär matte? ;) förstår att hon ger glädje♥ ljuvligt söt♥

Han är duktig Krister Henriksson! kul med Svenska föreställningar i er stad ;)

Idag & igår har vi haft en enda stor sol!!

Kram & hoppas ni har detsamma♥ :)) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

21 april 2013 15:11

Hon är så söt, nästan på vippen att ta Emma med hem!!! Yes Krister Henriksson är jätteduktig, poppis här tack vare Wallander. Många föredrar den Svenska Wallander mot den Engelska med Kenneth Branagh. Sol här idag igen, men små moln som visar sig med jämna mellanrum. Kram ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

22 april 2013 20:47

Det var inte konstigt att du inte hört om EU-vandringen! Den pågår i Wellingborough 11-12 maj. http://www.imlwalking.org/
Nu ska de inte gå den ändå, för frun har skadat knät, men de åker till London ändå som planerat 9-12 maj och jag ska vara hemma hos mitt barnbarn Wictor och hunden Henry i Gånghester under denna tid.
Vi hade vår under helgen här, men idag blev det mulet och kallt igen. För detta aprilvädret.... Kram ♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

22 april 2013 23:12

Har faktiskt aldrig hört talas om någon EU vandring, googlade om Wellingborough och såg något om en 'waendel walk' som kanske är det samma.. Den enda kända stora internationella vandringen jag har hört talas om är den i Nijmegen. Anyway jag hoppas det blir OK väder när Din son & sonhustru kommer till London. Vi har ju inte haft det bästa vädret i vinter... Har varit med bekanta uppe i Stratford- upon- Avon idag och där märktes det att det har varit så kallt i vinter, blommor, buskar etc ligger efter flera veckor än vad som är normalt. Ha en bra fortsättning på veckan . Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

23 april 2013 13:17

GRATTIS på födelsedagen!! :))) hoppas den blir kanon & solen lyser :)))

Kram & fin dag♥ /Lena med flock

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

23 april 2013 18:26

Tack snälla, solen skiner och det blev ingen Princess tårta, utan bekanta kom på lunch så det blev hemgjord citron kaka, med svensk glass, jordgubbar & blåbär. I kväll ska vi ut med ett annat födelsedagsbarn med fru, det blir indiskt då, mums. Kram Kram ♥♥♥

 
Kasper

Kasper

24 april 2013 23:41

Ja men titta!! En liten Emma på din blogg! JAG gillar ju hundar bättre än lapptäcken, fast jag måste ju erkänna att dina brukar vara jättefina. Matte beundrar dem alldeles kolosalt! Du skulle bara höra henne... :)
Hon är glad att hon nu till och med lyckats "få med" dig till nya datorn. :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

25 april 2013 20:08

Liten Emma..??? det blir nog en stor dam av henne, framför allt när man kikar & får känna av hennes ganska stor tassar. Hoppas nu på att Emmas matte & husse snart ska iväg till något ställe där man inte kan ta med sig hundar, då får tydligen ♥Emma♥ hälsa på hos oss, jipppeee. Idag känns det som om det snarts ska bli sommar, +20 & solsken just nu & klockan är 19.00 på kvällen.

 
Lillemor

Lillemor

26 april 2013 09:17

Valpar är helt underbara! Full fart och sedan slocknar de :)

Tråkigt att ni hamnade i en trafikstockning. Kan tänka mig att det tar tid att komma ur en sådan i London. Det måste ha varit svårt för dig att välja. Här hemma säger man att man får välja mellan "pest eller kolera"

Ska in till Umeå idag och frisera Elvis. Han är nybadad.

Nu är det inte långt kvar tills ni kommer!*Längtar*
Kramar i massor

http://:angermanalvens.blogg.se

kickssons

26 april 2013 11:07

Måste fixa datum med Ann ang "Norrlandsresa" i Augusti.. yes lillemor det var verkligen svårt att välja. Det går en megastor motorväg runt ytter London som heter M25 och den kallas oftas den stora parkeringsplatsen.. alltför ofta är det total trafik stockning på den ..blä. Ha nu en trevlig week-end. Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

26 april 2013 17:45

Såg att du har fyllt år nyligen. Ett stort GRATTIS så här i efterskott. Hoppas att du fick en härlig födelsedag.
Har du fått vara hundvakt till Emma ännu?
Trevlig helg.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

26 april 2013 19:12

Tack för gratulationerna, det var en trevlig dag med middag tillsammans med vänner, varav en till hade födelsedag. Fortsatte firandet ett par dagar till, hos vänner lite mer norröver i landet. Ingen hundvakt ännu, hon är så ung ännu att jag tror de tar med henne så mycket de kan. Ha en trevlig helg. Kramar ♥♥♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

29 april 2013 14:42

Åååh! Labbevalpar är så bedårande.
Jag hörde nåt om födelsedag, så jag säger GRATTIS i eferskott!
KRAM

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

29 april 2013 15:32

Absolut en underbar valp.. synd de växer så fort.. Tack yes jag blev nu 1 år äldre. Ha en bra vecka. Kramar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

30 april 2013 13:19

Tittar in för att önska dig en fin och trevlig Valborgsmässohelg.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

30 april 2013 18:26

Tack för det, här är det en helt vanlig dag idag och det samma i morgon, vi har en extra helgdag på måndag istället. Kram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards