Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Ett tag sedan min sista blogg......

Av kickssons - 11 maj 2013 01:12

.. men det är ju så att tiden bara flyger förbi. Vi var uppe i Stratford - upon- Avon   dagen före William Shakespeares födelsedag 23/4, tillsammans med vänner. 


Några dagar senare åkte vi till Boston (i Lincolnshire i England) och hälsade på en f.d skolkamrat som jag även kallar min tekniska rådgivare    .     

På vägen dit stannade vi & mötte upp  på ett shopping outlet     .


En svensk vårbal blev det i slutet av April i den stora salen i svenska Kyrkan i London.    Balen  började med att Ulricae Drängar sjöng in våren i bandstandet i Regents Park. Därefter cocktails       i prästgården och sedan en 3-rätters middag     följd av dans till gruppen Husbands & Wives.           

Sverige besök har vi också haft och jag har även spenderat lite tid med att sy ett litet lapptäckesom skulle med till Sverige       & målat ytterligare en tavla   som ska hämtas här på söndag.


Ett svenskt bageri/fik har nyligen öppnat i Covent Garden i London, naturligtvis har vi hunnit provat det           



 Några av mina svenska väninnor var här på lunch i veckan   vi lärde känna varandra  i England för över 40 år sedan   

Så har vi haft  grillkväll  i veckan, där en del av gästerna bl.a drack svenskt öl   från Fjällbacka   .



Idag kom gubbarna och klippte ner delar av ett äppelträd, skulle nog ha fått det gjort för några månader sedan, men med den kalla & blöta våren blev det liksom inte av.      


Ellers är det lungt på fronten..       och snart  är det  dags att  möta upp med John Blund, men ska nog kanske kika runt lite här i bloggvärlden   innan.


 
 
GeddFish

GeddFish

11 maj 2013 09:29

Hej Kikkan! Ja, nu är min son Peter och min svärdotter Johanna i England. De var i London igår och idag ska de vandra och sen åka runt i landsbygden och kolla på gamla slott och herresäten. De bor på hotell i Welling... nånting, och här sköter jag om ruljansen på hemmaplan.

Ser att du har full rulle på alla sätt och vis, trevligt! Ha det fortsatt gott och kram! <3 Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

11 maj 2013 16:49

Hej Gerd! Skulle tro att de kan bo i Wellingborough?? Hoppas de har bättre väder där uppe än i London, det blåser som bara den & regnet vräker ner med jämna mellanrum :( men ska de kolla slott & herresäten är de ju under tak :). Såg att Du är farmor på heltid ett par dagar. Har en lugn dag idag & antagligen i morgon också, en bekant kommer och hämtar & betalar för ett par tavlor de hade beställt. Ha en trevlig helg med barnbarnen :). Kram

 
Melody

Melody

11 maj 2013 14:23

Så roligt! Här ramlade vi in i en för oss ny blogg! Trevlig läsning har vi haft nu en stund och vi återkommer gärna!
Melody med matte

http://melodyshihtzu.blogspot.se

kickssons

11 maj 2013 17:06

Hej Melody! välkommen till min blogg. Jag har den senaste tiden verkligen legat ordentligt på latsidan när det gäller bloggandet men har haft massa andra grejer på gång. Kikar in lite då & då hos några andra vovvar som också bloggar. Har dessvärren ingen egen hund numera, vi reser utomlands allt för ofta och det skulle ju inte vara så kul att behöva lämna en vovve på "hundpensionat" så ofta. Har dock 2 underbara grannhundar, en Jack Russel & hon har nu en "storebror" som de träffade på ett dog rescue centre, han hade blivit fruktansvärt misskött en längre tid och hans chans att överleva var tydligen inte så stor.. Men idag mår Tammi utmärkt bra och får finna sig i att Jack Russel Eddie basar runt och bestämmer. Jag hjälper ibland till att ta hand om hundarna om deras husse & mattar blir försenade från sina arbeten & skolor. Nu ska jag kika in lite på Din blogg. Blev så sugen på nybakade bullar så vem vet det kanske blir lite bak av något slag i köket om en stund. Ha en trevlig helg och Du är så välkommen att hälsa på min blogg igen. :) London kramar ♥

 
wiolettan

wiolettan

11 maj 2013 17:21

Roligt att du tittar in och berättar lite om vad som händer hos dig, det är alltid så intressant.
Lapptäcket och tavlan, snyggt.
Du, ni har väl fint sommarväder nu, eller?
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

11 maj 2013 17:35

Hej! Idag känns det lite höstruggigt hos oss, det blåser i vanlig ordning och ingen värme har vi heller. Sitter & fåller ett litet lapptäcke så det känns riktigt bra att ha det liggandes i knät. Ha en bra fortsätting på helgen.. Kram ♥♥♥. P.S glad att höra att Ni gillade Trosa ;). D.S

 
Ingen bild

Lena i England

11 maj 2013 18:33

Trevligt shopping centre ni var på........svenska bagerit måste jag ¨besöka snart..och godis affären..Kramis xx

kickssons

12 maj 2013 23:01

Vi Ert nästa London besök måste Ni ta Er till Covent Garden. Bageriet & SugarSin ligger bara några minuter ifrån varandra. Livsfarligt att gå in där, men en absolut nödvändighet!!! :)

 
Ingen bild

Cicci

11 maj 2013 21:49

Tack för senast!!!! ♥♥♥♥
Igår fick Alve sitt täcke - vilken lycka!! :-D Hans mamma började nästan gråta av lycka, så det kändes som en synnerligen bra dop-present! Tack snälla för att du fixade den!!!!! Vi har haft fam. Grahn här på besök idag och igår - full fart! ;-) Imorgon ska jag ut på en ridtur på f.m., se'n blir det nog en tur till torpet. Så skönt att ha några dagar ledigt efter semestern! :-D
KRAMAR!! ♥

kickssons

12 maj 2013 22:59

Kul att doppresenten uppskattades.. Tycker också det är skönt med lite extra semester efter semestern, tar ju ett tag att komma igång igen. Har ätit det rökta ♥ och nu har även halva rullen "försvunnit", mums.. Idag hämtades & betalades tavlorna!! :) Kram ♥♥♥

 
Ludde

Ludde

12 maj 2013 23:31

Oj va ni hinner med mycket! Det där svenska bageriet verkade trevligt. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

13 maj 2013 00:12

Ja Du Ludde, ibland behövs det mer än 24 timmar per dygn :) Tur att Bageriet & lösgodis affären inte ligger allt för nära vårt hem. Nattikramar ....zzzzzzzzzzz

 
wiolettan

wiolettan

13 maj 2013 17:32

Hej ígen!
Jag hoppas att du kan ordna till med lite värme tills vi kommer. Cirka 20 grader, men det behöver inte vara sol bara det inte regnar. Bra, va?
Skojar bara. Allvarligt talat. Har ni ännu inte fått sommarvärme i London?
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

13 maj 2013 17:55

Börjar tröttna på detta tråkväder, grått, kalla vindar & centralvärmen påslagen. Just nu är det +14,5 grader utomhus ute hos oss, kanske någon liten grad varmare inne i centrum... Ni har ju sådan där lagom temperatur i Stockholms området just nu. Kramar ♥♥♥

 
Nina

Nina

14 maj 2013 19:01

När jag kom till SugarSin i morse vid 10:31, då var de minsann inte öppet. Jag gick tillbaka 10 min senare, men fortfarande stängt och dörren låst. Gubben på insidan som höll på att dammsuga tecknade 'five minutes', dvs de skulle öppna tidigast FEMTON minuter för sent, URDÅLIGT!!!!
Så jag vet inte hur sugen jag är på att stötta den affären i fortsättningen.

http://www.bossyoz.com

kickssons

14 maj 2013 19:30

Tror att de har målat om i affären de senaste dagarna, mestadels på nätterna???? en lapp på dörren kanske inte vore så dumt i så fall... Lovar att godiset de säljer är alla tiders!!! Har Du varit i "Bageriet" på 24 Rose Street, Covent Garden, London WC2E 9EA, nyöppnat litet svenskt fik, jättegulliga killar som äger det. Har varit där en gång.. enda 'problemet' är att det kryllar av kaloier där inne. :) Kram

 
wiolettan

wiolettan

15 maj 2013 15:05

Såg att vädret i England inte var någon direkt höjdare för solälskare, men för mig kanske det är perfekt. Bara det inte är kallt på hotellen.
Vi flyger ner till London mitten på nästa vecka och dagen efter åker vi buss till Brighton där vi är några dagar. Det blir, tror jag, svårt att få tillfälle att träffa dig, men min man tog tacksamt emot dina förslag om kyrkor, som vi båda tycker om att besöka. Brukar vara så vackra också.
Ha det bra och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

16 maj 2013 18:31

Igår snöade det!!!!!! men inte i London utan lite längre söder ut.. samt delar av Skottland fick också vita flingor. Hoppas det blir lite bättre väder nästa vecka, i morse var det bara +4 men sedan kom solen fram ett tag. Kramkram ♥♥♥

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

16 maj 2013 09:24

Kikar in och säger hej..
Hos dej är det full fart :-)
Ha en fin dag
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

kickssons

20 maj 2013 16:01

Kul när det rör sig som man säger. Hoppas Ni får ordning med båten och snart kan ge Er ut och lufta seglena. Kramisar ♥♥♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 maj 2013 17:50

hejhej vilket trevligt blogginlägg. Jag är inte heller så aktiv på bloggen numera. Min tonårstjej tar all energi :)..Men idag la jag faktiskt in ett inlägg och besöker mina favvobloggare.
Vilket vackert par ni är gubben och du:)..Jag trevar i mitt skapande och mola teknik som jag har hållt på med i ett par år är fortfarande aktuellt. Skitkul...Hälsar med stor kram till dig och skapandet. Jag blir alltid glad att se dina starka härliga färger.
Blessings <3

http://blessingsrehab.bloggplatsen.se

kickssons

20 maj 2013 15:59

Jag skriver lite då & då, men tycker inte alls det är lika kul med bloggeriet nu som för några år sedan.. Tycker det är så träligt att läsa om vissa som år ut & år in konstant talar om vad de har till sina middagar och detaljerat redogör alla sina dagliga göromål. Dessvärre har jag inget intresse av det, men naturligtvis finns det människor som gillar sådant.. Förstår heller inte dessa som hela tiden efterapar vad andra skriver.. booooooooring!!! & fantasilöst tycker jag. Nu ska jag också "snoka runt" lite bland en del bloggare jag inte har kikat in hos på evigheter. Kram på Dig & sköt om Dig ordentligt ♥♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

19 maj 2013 23:15

Nu har det hänt igen att jag "VET" att jag har kommenterat... :D
Stiligt par på balen, i alla fall, och oj så mycket gott det fanns i bageriet.
Nu har ni väl i alla fall fått sommar även i London, det har vi ju till och med här. Från ovanligt kallt för årstiden till ovanligt varmt.
Och vet du vad - i morgon, måndag, ska Kasper träffa Ludde. :)

http://beritelisabet.blogspot.se

kickssons

20 maj 2013 15:16

Nja någon riktig sommar har vi ännu inte fått, men det ska visst bli lite varmare idag.. Oj så trevligt att ha Ludde-möte för Kasper.. härlig vovve & mycket trevlig husse, jag är säker pâ att Ludde matten också är lika rar. Have a wonderful day. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards