Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Fortfarande ingen riktig sommarvärme här i England

Av kickssons - 21 maj 2013 20:30

Ytterligare ett par veckor som rusat förbi... Jag hjälper till som extra volontär i Svenska Kyrkans kafé när någon av de regelbundna kafévärdinnorna får förhinder, för en vecka sedan var jag där och det var en hel del att hjälpa till med. Besök av en svensk kyrkoförsamling som var i London på studiebesök. 19 av dem skulle fika, tursamt nog fanns det  med både kaffe, the och nybakade bullar. Därefter fylldes stora salen av "ung i London" vilket är en grupp småbarn med sina föräldrar, au-pairer, 'grandparents' som spenderar några timmar på  en tisdags eftermiddag. Kanelbullar   , chokladbollar, nybakat bröd, ost finns att köpa, eftermiddagen avslutas med svenska barnsånger..

Här sjunger de 'Imse vimse spindel'   efter att ha fått leka av sig några timmar. Livligt värre är det.  


I fredags var det storstädning på den svenska begravningsplatsen inne på Brookwood kyrkogård.            Vi var 15 stycken som rensade ogräs,klippte ner buskar, planterade blommor, krattade etc och det blev riktigt fint.     Efter det blev vi bjudna på publunch  som vi alla uppskattade   .  Den 9:e Juni blir det utomhus högmässa på den svenska platsen på Brookwood, samtidigt har söndagsskolan sin avslutning  och så blir det kyrkkaffe-picknick efteråt.


Idag har en del av oss varit på möte med planering av den årliga julmarknaden som öppnar om exakt 6 månader   . Mycket ska beställas, inhandlas,  efter det  träffades syjäntorna, men idag var det bara några av oss som hade tillfälle att deltaga. I.o.m att det även var ung i London idag igen fanns det massor av kanelbullar & chokladbollar så vi hjälpte till med att äta upp massa godsaker. Lite lappar sydde en del av oss också  på vårt blivande bårtäcke   .  



.

 
 
Ludde

Ludde

21 maj 2013 22:38

Vilken tur att du kunde hjälpa till i kaféet när det kom så många gäster! Bra att ni var många som hjälpte till att göra snyggt på begravningsplatsen, och va trevligt det måste vara att samlas för en publunch efteråt! Att det är julmarknad om 6 månader har jag redan förträngt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

kickssons

21 maj 2013 22:51

Ser ut som en fantastisk dag hos Kasper, vilka badplatser :) jag får nöja mig med att simma i en lokal pool, men skutta runt där får man tydligen inte. Rob brukar använda gymmet i samma byggnad, men tydlign är det OK att skutta där. Härlig lunch Ni serverades.. KORV ♥♥♥, vi grillade lite av det här igår tillsammans med oxfilé. London hugs

 
Kasper

Kasper

21 maj 2013 23:43

Julmarknad säger matte och jag - näej, vi gör som Ludde!Förtränger... ;)
Fast det är förstås tur att inte alla gör som vi, för egentligen är ju julmarknader trevliga, och det brukar finnas korv på dom också. Och pepparkakor...
Men nu vill vi hellre tänka på bad och gräsrull och rädisor och gullvivor och förgätmigej och sånt. :)
Så fint ni gjorde på begravningsplatsen. Skönt att se att ni har sommar i London också. :)

http://kasperian2.blogspot.se

kickssons

22 maj 2013 00:12

Håller med Er att man måste egentligen förtränga det där med jul nu så här innan sommaren!! Men naturligtvis finns det svensk varmkorv och hur mycket pepparkakor som helst att se fram emot då. Fantastiska gräsrull, Du kan göra.. Sommar??!! inte riktigt, bara c;a 13-16 grader och grått, grått & mer grått plus nu ska det visst regna den kommande helgen>> :( & vi har helgdag på måndag!!

 
wiolettan

wiolettan

22 maj 2013 17:27

Så intressant och trevligt det låter med att alla hjälps åt att göra det fint.
Du gör stor nytta med olika saker, vad jag kan förstå.
Hoppas inte att det regnar allt för mycket nu då vi kommer. Vi flyger i morgon, landar i London, sover över där en natt och sedan iväg med en busstur, vad jag kan förstå.
Är så nervös så jag vet inte vad, tycker inte om att flyga men det går ju liksom snabbare än att åka buss och färja.
Ha det bra och kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

23 maj 2013 00:38

Ha en riktigt trevlig resa & hoppas att vädret blir LAGOM. Kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

24 maj 2013 12:15

Tack för dina tankar♥ sitter & väntar på svar från veterinären...

Kram /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

24 maj 2013 14:07

Tänker massor på Er alla.. Hoppas verkligen att blir bra snart. Massor av kramar från oss// Kikkan ♥♥♥

 
GeddFish

GeddFish

27 maj 2013 06:48

Det är ingen bra sommar här heller. Våren kom äntligen och det med raketfart, så allting slog ut på momangen. Njutningstiden blev förkortad, om man så säger.

Det verkar ju härligt att vara med i kyrkans arbete med lite av varje! Det är säkerligen uppskattat och då blir man nöjd själv. Blir en viss samhörighet.

Mitt inslag i kyrkan ligger nere över sommaren, men jag väntar verkligen på att få börja igen. Jag känner mig så varmt välkommen i den församlingen utåt Läcköhållet, fast jag tillhör stora Nikolaikyrkan här i centrum.
Kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

27 maj 2013 09:55

Grrr hela min kommentar bara liksom försvann även här, trycker väl av misstag på fel knappar .. Solsken & bankholiday här så bra att Du nämnde föttera i Ditt blogginlägg idag, det blir lite omvårdnad av dem idag i solig trädgård :). Kramisar ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

3 juni 2013 16:27

Jag gillade London på många sätt. Men, så mycket med människor, folk överallt.
Vädret var jag också nöjd med i och med att det inte var så varmt. Det är så mycket lättare att vandra och titta på olika saker, fast regn behövs ju inte på semestern. *ler*
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

4 juni 2013 00:55

Ni hade nog tur med vädret likväl, för här har det regnat lite väl mycket under våren. Idag blev det plötsligt sommarväder & varmare ska det bli i veckan. Kramar från ett varmare London ♥♥♥

 
wiolettan

wiolettan

6 juni 2013 09:38

Joo, det kändes som om vi hade tur med vädret, hörde det av många.
Fint att ni nu har fått det varmare, många saker blir ju lite lättare då.
Idag firar vi Sveriges nationaldag här och vi har hissat flaggan på balkongen.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

kickssons

7 juni 2013 12:17

Nu har det nog blivit början till sommarväder här. Igår var det årets varmaste dag. Blir evt lite varmare idag när molnen försvinner. Hoppas Du har hämtat Dig från ♥flimret här om dagen. Trevlig helg. Kram ♥♥♥

 
Lena

Lena

6 juni 2013 22:31

Men nu tror jag då att sommarvärmen kommit till er!! :))))

Kramar i massor till "London folket" ♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

7 juni 2013 12:14

Yes, satt ute i trädgården en stund igår, innan det blev Svenska skolans 6:e Juni firande. Jättetrevligt och soligt & varmt tills alldeles innan firandet tog slut. Ha en trevlig helg. Kramisar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards