Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

BESÖK & MER QUILTING

Av kickssons - 25 oktober 2011 23:57

Denna helg har vi haft Sverige besök & i morgon flyger "tjejerna" tillbaka hem till sina familjer i Sverige. Den större delen av deras tid har nog spenderats med shopping!!!

                                                       

och ett av barnen kommer nog att bli jätteglad över sin Giraff-     dress som hans mamma kommer hem med, som kommer att bli bra att ha på sig på en kommande maskerad.


Själv har jag i vanlig ordning sytt en del, bl.a ett par nya dalahästar

                                          denna gång i pastellfärger.


Idag var det extra syjänteträff där vi nu har kommit en bra bit på bårtäcket några av oss syr till Svenska Kyrkan här i London.                       

Det blir en  paus i det arbetet nu tills efter julmarknaden som äger rum i London  i mitten av November.


   


   

Så skulle någon av Er ha vägarna förbi London, kika gärna in på julmarknaden & om inte annat ta en fika och ät en av de mest underbara smörgåsarna, lussekatterna etc som serveras i det tillfälliga kaféet uppe i själva kyrkan.


                   


 
 
Måna

Måna

26 oktober 2011 09:29

Nu blev jag London sugen men vi åker till Rom på julmarknad i nov och det är ju inte fy skam det heller :) Bårtäcken är bra då kan man se på något vackert under tiden i stället för en kista! duktiga ni. ha en skön onsdag! kraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

kickssons

27 oktober 2011 16:52

Rom låter inte så dumt att julmarkna' på. Skulle gärna åka till Sverige på någon julmarknad, men dessvärre inte nog med tid i år. Deltog i en adventsmarknad i Sverige för några år sedan & sålde mina tavlor & lapptäcken etc där. Jättetrevligt för marknaden var på en farm utanför Enköping. Kram ♥♥♥

 
Geddfish

Geddfish

26 oktober 2011 12:01

Mycket på G där hos er i London!
Jaa, tänk om man kunde ha vägarna förbi, det hade varit kul!
Gråmulna kramar från Lidköping. Vi har Torgmarknaden idag och sen Bibblan. /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

kickssons

27 oktober 2011 16:47

Nu behövs lite fler timmar per dygn.. men sova får man väl göra när man blir gammal!! :)Här sys det nästan non stop. Kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

Cicci

26 oktober 2011 17:18

TACK å TACK å TACK för allt!!! Visst, det var riktigt roligt att se de små liven och mannen igen, men det är alltid så himla skönt och mysigt att vara hos er!
Hoppas vi ses snart igen!
STORA kramar, C.

kickssons

27 oktober 2011 16:45

YOU ARE SO WELCOME & vi saknar Er, det blev liksom ganska tyst i huset. R måste ju t.o.m fixa sina egna koppar med tea!!!! Bra att presenterna passade. Kramisar ♥♥♥

 
optimist

optimist

26 oktober 2011 21:14

Det ser verkligen trevligt ut, ojoj så mycket mat och kakor av alla de slag, plus mycket annat. Inte dumt det där, att besöka. Jag behöver bara andas en aning till mysingen så vill han åka. Han älskar London och älskar att resa. Så det är bäst att jag tiger still, för jag orkar nog inte, ännu.
Kram till dig och ha det så bra.

http://optimist.bloggplatsen.se

kickssons

27 oktober 2011 16:42

Det finns mycket gott att köpa i julkaféet, det enda trista är att vi som jobbar där de dagarna, inte riktigt hinner med att fika etc.. ibland blir det lite mindra folk mellan 3 & halv fem så en lussekatt brukar slinka ner med en kopp svenskt kaffe. Kramar ♥♥♥

 
Nina

Nina

26 oktober 2011 22:09

Skoj att se foto på bårtäcket även om det hade varit roligare att vara med och sy! Tyvärr har småttisarna och jag någon fruktansvärt envis magsjuka, men tills på tisdag MÅSTE den bara vara borta!!! Jag har fått pysslat lite till julmarknaden ändå, Eva sa vi behövde fler "gåvor" och färre mössor.... Kramis

http://www.bossyoz.com

kickssons

27 oktober 2011 16:40

Trist med magsjuka, fick inte ens en släng av det i Marocko som del flesta i vår "grupp" hade. Var nog kvar hos M i tisdags till efter 19-tiden & sydde. Ska antagligen åka in till kyrkan på lördag em och lämna in lite av mina klara julgrejer & se vad som handarbetas med där då. Ellers hoppas jag vi ses på tisdag med de andra syjäntorna i kyrkans bibliotek. Ha en bra week-end. Kram ♥♥♥

 
Ingen bild

Gudrun

26 oktober 2011 23:11

Hejhej. Började tänka på julmaten och tandvattnet rinner!! Men som tur är så räknas tiden som är kvar i månader men det säger väl bara svisch så är vi där. Själv försöker jag få struktur på mitt liv men lyckas bara då däär.
Hare bäst

kickssons

27 oktober 2011 16:32

SVENSK julmat, här hinner man som regel inte bli uttråkad med den och ungsbakad kalkon med alla tillbehör är nog inte min favorit...
♥♥

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

27 oktober 2011 01:54

Ja, nog verkar det ha shoppats, alltid. :)
För några år sedan var jag i London under adventstid - och det shoppades en del här också! Oj, så juligt allt var!
Men det var då det. Nu blir jag allt hemma. Har ju liksom ett helt zoo att ta hand om... ;)

http://beritelisabet.blogspot.com

kickssons

27 oktober 2011 16:29

Det trista med 'julskyltningarna' etc här är att på vissa ställen laddar de redan upp i slutet av Augusti!!!!! Jag förstår att det är lite svårt att vara bortifrån med alla djur i Ditt hus. Det är ju, som jag har skrivit tidigare, ingen idé för oss att ha husdjur, för vi reser för ofta. Trevlig helg till Dig & de fyrbenta ♥

 
Stintan

Stintan

27 oktober 2011 12:44

Vad kul för dig att få besök från Sverige! Jag förstår att dina väninnor njöt av shoppingen i London. :)

Hästana är jättefina!
Bårtäcket blir väldigt vackert.
Trevligt med svensk julmarknad varje år. Är det många som kommer?

Här är det litet duggregn och dimma idag.
Jag ska fara och träna klockan 14. Jag cyklar. Kanske kan det ge bättre blodgenomströmning till höften. Akupunkturen hjälpte inte mot smärtorna. Jag måste ju få upp konditionen också.

Ha en fin dag, du kära ungdomsvän! kram

http://angermanalvens.blogg.se

kickssons

27 oktober 2011 16:25

Du kan tro tjejerna hade det bra & deras väskor var precis smockfulla.
Det kryllar av folk, mestadels svenskar på de 3 julmarknadsdagarna.De flesta har ju alltid vissa grejer man vill köpa varje år. Jag köper scouternas adventskalender!!! röda kronljus, ett adventsljus, vörtlimpa, glöggkryddor, pepparkaks mixblandning, gränna knäckebröd, isterband till min kära gubbe, några tuber kalles kaviar, ibland julmust men tycker den smakar annorlunda de senaste åren. Sen blir det lite smågodis. Jag brukar simma för att hålla igång och ibland tar jag fram mina stavar och skruttar runt i parken med dem, men idag är det tråkväder med grå himmel & regelbundna regn skurar så jag "kör" symaskin. Ja Du ang ens smärtor, vi har väl kommit till den där utbytnings ålderna nu, jag har 2 nya höfter & så knakar det väl i en del andra leder!!! Men det finns ju alltid de som har det värre.
Ha en trevlig helg. Många kramar ♥♥♥

 
Lena

Lena

28 oktober 2011 12:28

Ha ha.. ja shoppa är inte svårt i London/England! ;)
Nu har jag en fråga!! är affärerna öppna lika mycket i London på söndagar som vanliga dagar??? eller stänger dom tidigt? eller har stängt helt??
Vi funderar nämligen på att åka dit i slutet av nov. & iså fall vill vi åka en lörd. & schoppa på sönd månd , men det vore ju tråkigt om inte affärerna var öppna då... ;)
Snygga hästar!! :))
kram kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

28 oktober 2011 16:33

På t.ex Oxford Street har de flesta affärerna öppet alla dagar,till exempel
Lör Sön vardagar
Primark 08.30-21.00 12.00-18.00 08.30-22.00
Marks/Spencers
09.00-20.00 12.00-18.00 09.00-21.00
Selfridges
09.30-21.00 11.30-18.15 -09.30-21.00

så det blir väl till att boka & komma hit & shoppa loss!!!!
Jag ska antagligen operera min handled 22:a Novemner = blir väl "köra bilförbud" ett tag så vill Ni har mer sightseeing får det bli med buss, vill Ni bo här ute är det absolut OK, kanske lite dålig markservice p.g.a operationen.. men det skulle ju fixa sig helt OK. Oavsett var Ni kommer att bo, ses vi hoppas jag!!! Ha en bra helg, många kramar ♥♥♥

 
Ingen bild

eva

29 oktober 2011 16:23

Vill också shoppa nån gång i london. Hade varit en upplevelse.

Ha det gott denna helg. Här i västmanland har vi en fin solig höstdag. kramen<3

kickssons

30 oktober 2011 02:42

Det finsn ju chans till mycket shopping i denna stad, lite mer att välja på här än på Erikslund. Trevlig söndag ♥♥♥

 
Lena

Lena

29 oktober 2011 23:42

Kikar in med en värmande nattkram♥ & önskar er en fin söndag! :))/Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

kickssons

30 oktober 2011 02:40

Sorry men grattis kramarna till Malte kom iväg lite sent. Har varit ute hela dagen & som vanligt inte nog med timmar per dygn. Trevlig söndag själv & glöm inte att ställa tillbaka klockan en timme!!! Kram ♥♥♥

 
paloma

paloma

30 oktober 2011 11:53

O julshoppa i London! det lät mysigt! Har nog aldrig gjort det! förstår det shoppades under damernas besök! Hoppas allt är bra med er! Stor kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

kickssons

30 oktober 2011 14:28

Allt bra här, allt tjejerna shoppade var mycket uppskattats, men vissa grejer ska de spara till julklappar. Hoppas Ni får en bra skolfri vecka. Kramar ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kickssons - 18 december 2015 23:00

.. och i morgon ska det evt bli +16 grader här i London.. Har nu varit ännu latare med bloggeriet, kikar in med ganska jämna mellanrum men det är nog bara 3 - 4 bloggar som jag numera läser. Hade nöjet att träffa Kasper med hans matte i Trosa i sen...

Av kickssons - 1 augusti 2015 19:52

Min au-pair & skolkamrat har varit på besök i veckan, hennes  "au-pair mamma" avled nyligen och begravningen var i måndags. Trots det tråkiga så blev det en mycket trevlig och nostalgisk dag, några av våra 'aupair barn' var naturligtvis på plats, det...

Av kickssons - 17 juli 2015 16:50

Var på lokal teater igår kväll och lyssnade på 5 fantastiska musikanter som körde nästan 3½ timmars Buddy Holly musik   . När jag var reseledare var de flesta av "mina" grupper 'specialgruppper'  många av dem ville passa på att gå på någon musikal i ...

Av kickssons - 2 juli 2015 21:10

Tror jag skäms lite efter  att ha hållt mig borta från den här bloggen, har försökt använda min iPad att  blogga och likaså kommentera lite på en del bloggare, men p.g.a. min totala värdelösa IT kunskap har det inte varit någon större succé på den fr...

Av kickssons - 1 januari 2015 22:24

Önskar Er alla ett riktigt Gott Nytt År, har inte haft någon som helst blogglust  på evigheter, har dock varit inne och läste hos en del bloggare som jag fortfarande gillar att läsa, men orkar dessvärre inte läsa hos en del andra jag brukade läsa reg...

Presentation


WELCOME TO MY BLOG THAT MAINLY IS ABOUT MY QUILTING. Välkommen till min blogg som mestadels handlar om mina lapptäcken, men lite annat kommer säkert också att dyka upp

LOKAL TID

London

LONDON VÄDRET

Vädret London

SENASTE INLÄGGEN

LÄNKAR

QUILTING BLOGGERS

Quilting Gallery Logo

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

TACK FÖR DITT BESÖK

BESÖKANDES FLAGGOR

free counters

Kategorier

GÄSTBOK

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards